Ahhoz hozzászokhattunk már, hogy a Tokiói Autószalon meglepő, olykor értelmezhetetlen teremtményeket tár elénk. No de hogy egyenesen üzekedésre csábítson egy japán márka?!
Szerencsére erről szó sincs. A Hustlert nem Larry Flynt hírhedt kiadványa után nevezték el: nagy hagyományokkal rendelkezik a típusnév a Suzuki háza táján, a hatvanas évek derekától másfél éven át használta a márka motorkerékpár-részlege azokra a 200, 250 köbcentis, rendkívül fürge, könnyed motorokra, amelyek hazáján kívül is ismertté tették a Suzuki nevét.
A 2013-es Suzuki Hustlernek az égvilágon semmi köze a fürgeséghez, kétharmad literes, start-stoppos motorjával és CVT váltójával nem is igen lehetne.
A könnyedséghez annál inkább: mindössze 790 kilós tömegével nem terheli túl a városi úthálózatot – persze ez attól is függ, mekkora emberek ülnek be az autóba.
A Hustlert egyfajta új crossover koncepcióként tálalta a Suzuki, olyan járműként, amely szerény méretei (3,40 x 1,48 x 1,66 m) ellenére szabadidőjárműves jegyekkel és értékekkel rendelkezik, amely egyszerre divatos és praktikus, fiatalos és családias. Mindezekhez jól illik a valamelyest megemelt hasmagasság.
A Hustler egyébként kupé kivitelben is létezik: ez változatlan alapterületen 25 mm-rel alacsonyabb, de helykínálata nem ennyivel rosszabb csupán, mivel a tetőlemez erősen lejt hátrafelé.
A kupé fogalma egyébként itt megint sajátos japán felfogásban értelmezendő, hiszen ugyanúgy négyajtós modellről van szó, csak a hátsó kilincseket elrejtették, és kevesebb benne a hely.
Mindettől függetlenül a Hustler kedves jószág, amely akár Európában is népszerű lehetne – egy másik névvel, másik motorral és főleg más színben.