Lewis Hamiltonnak nem volt jó hétvégéje Kínában: az egész úgy indult, hogy váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, aztán az időmérőn bedöglött az autójában a hibrid rendszer, és egy kört sem tudott megtenni. A Mercedes a hibakeresést későbbre halasztotta, inkább kicserélte a komplett hajtásláncot a címvédő autójában, és javasolta, hogy a bokszutcából induljon. Hamilton viszont azt mondta, mindenképp a rajtrácson akar állni, mert úgy több pozíciót tud nyerni az első körben. Ebben viszont benne volt a kockázat, hogy belekeveredik egy rajtbalesetbe, ami meg is történt. Hamilton versenye innentől kompromisszumos volt, az autó is sérült, aminek legbiztosabb jele talán az volt, hogy az utolsó etapban képtelen volt megelőzni a vele azonos taktikán lévő, és lassabb autóban ülő Felipe Massát. „Nehéz verseny volt” – mondta Hamilton. „Jól rajtoltam, próbáltam elkerülni mindent, ami előttem történik, de aztán pont beletrafáltam valamibe.” „Akárhányszor kiálltam a bokszba, mindig elölről kellett kezdenem a felzárkózást. A végén nem maradt semmi a gumikban, de ilyen a versenyzés. Fent és lent.” „Ez a pálya az előzési lehetőségek szempontjából jó, de az autó az első körben eléggé megsérült. Úgy gondolom, a felfüggesztéssel is lehetett valami, mert őrülten hullámzott az autó. Ma olyan volt, mint egy baldachinos ágy.”