Miután a Mercedes pilótái a vasárnapi Osztrák Nagydíjon újra ütköztek egymással, az igen bosszús csapatfőnök, Toto Wolff azt nyilatkozta, belefáradt már ebbe, és most már komolyan megfontolják a csapatutasítások alkalmazását.

A Sebastian Vettel és Mark Webber idején hasonlóan problémás csapaton belüli rivalizációval küszködő Red Bull-főnök, Christian Horner azt mondta a spielbergi futam után, együtt érez Wolff-fal, de a óvja attól, hogy megölje a szabad versenyt.

„Vajon tartható-e hosszabb távon ez a versenyzői páros?” – tette fel a kérdést Horner. „Amíg ilyen versenyképesek, biztosan lesznek még ilyen problémák, nem korlátozódik ez erre a futamra. Ugyanakkor az ilyen történések teszik vonzóvá az F1-et. Ha a csapat autója dominál, akkor jó dolog egymásnak ereszteni a srácokat.”

auszt_fut_10

„Rettenetesen nehéz kézben tartani az ilyen helyzetet, mert bármennyire is csapatjátékosok a srácok, azért alapvetően egyéni vállalkozók, akik önmagukért versenyeznek. Az autóversenyzés legelőkelőbb címéért hajtanak, elkerülhetetlen, hogy a maguk érdekeinek megfelelően cselekedjenek.”

„Nem láttam pontosan, mi történt, de az biztos, hogy nem ez volt az utolsó eset ebben az évben. Viszont akkora az előnyük a többiekhez képest, hogy nincs értelme a csapatutasításokon gondolkodni. Az ilyen esetek egyenesen növelik a Forma-1 iránti érdeklődést, jó az F1 számára, ha a csapattársak nem kebelbarátok.”

Maga Lewis Hamilton is nagyon hasonlóan beszélt a csapatutasítások bevezetésének lehetősége kapcsán:

„Én versenyezni akarok. Úgy nőttem fel, hogy versenyezni akartam, el akartam jutni az F1-be, a legjobbak ellen akartam küzdeni, hogy én lehessek a legjobb, hogy legyőzzem a többieket. Nemrég láttam újra, mi történt évekkel ezelőtt Michaellel és Rubensszel, és szurkolóként már akkor is kiábrándított ilyesmi” – utalt arra, amikor 2001-ben és 2002-ben is paranccsal állították félre Barrichellót Schumacher útjából az Osztrák Nagydíjon.

auszt_fut_07

„Az ember nem akar csapatutasításokat. Toto és Niki eddig szuperül engedett minket versenyezni, erről is szól az autóversenyzés. Nem lehet mindig minden tökéletes, de ilyen ez a sportág. A mérnökök, szerelők megélnek mindent az alsóbb kategóriákban, mire az F1-be kerülnek, ők is tudják, hogy néha előfordul az ilyesmi. 300 felett vezetünk, hogyan várható el, hogy soha-soha ne legyen gond? Nagyon remélem, hogy nem lesz változás és ezután is szabadon versenyezhetünk! Őszintén ezt remélem, mert szeretem ezt a sportágat.”

A bajnoki éllovas Rosberg másképp látja, részéről rendben lenne, hogy a főnökök mondják meg, mi legyen:

„Toto és Paddy (Lowe, technikai főnök) nagyon kompetens emberek, és a döntés az ő kezükben van. Ha ők úgy látják, ezután így lenne jobb, akkor én elfogadnám a helyzetet. Ennyi, nem az én döntésem.”