Bár eredetileg a Renault volt a kezdeményező, az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások 2014-es Forma-1-es bevezetésére a francia gyártó volt készült fel a legrosszabbul. A versenyképtelen erőforrás, a fő partnertől származó éles kritikák miatt a Renault 2015-ben már az F1-ből való kiszállást is fontolgatta, de inkább a másik irányba indultak, a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatukká tették az enstone-i alakulatot, amellett, hogy megmaradtak a Red Bull szállítójának is.

A Renault autó 2016-ban igen gyengén muzsikáltak, a csapatra még hosszú építkezés vár, de maga az erőforrás már sokkal szebben teljesített, a Red Bull autójában kimondottan versenyképesnek bizonyult. A francia gyártónál azt tűzték ki célul, 2018-ra már az övék legyen a mezőny legjobb erőforrása.

„Nem hiszem, hogy ezen a télen teljesen ledolgozzuk a hátrányt (a Mercedeshez képest), persze ki tudja, mindenesetre az a cél, hogy a következő szezon végére igen közel kerüljünk, ugyanis ’18-ban már le akarjuk győzni a riválisokat. Nagyjából tisztában vagyunk azzal, hol állunk most, és úgy látjuk, ez megvalósítható. 2018-ra elérhetjük azt a szintet” – mondta a motorfőnök Remi Taffin az Autosportnak.

renault_f1

A szakember szerint az idő előrehaladtával törvényszerűen egyre közelebb kerül a különböző gyártók erőforrásainak teljesítménye, ahogy az évek során egyre fejlesztési lépések maradnak csak.

„Már csak idő kérdése a dolog, a jövő évben következik az utolsó olyan lépés, ami még adja magát. Nem fogunk minden télen és minden idény alatt újabb fél másodpercet találni, egy bizonyos ponton egy szintre kerülnek a motorok, ez következik a szabályok természetéből.”

A Renault természetesen azért indított újra saját csapatot, hogy a világbajnoki címért küzdjön, így érdekes lesz látni, hogyan viszonyulnak az egyelőre versenyképesebb klienshez, a Red Bullhoz. A csapatfőnök Christian Horner úgy véli, megkapják majd a kellő támogatást, a legfrissebb motorfejlesztéseket.

„Garanciát kaptunk az abszolút motoregyenlőségre – számukra is hasznos, hogy így mérceként tekinthetnek ránk, lesz mihez mérni a csaját teljesítményüket. Egyelőre az építkezésnél tartanak, a motor tekintetében pedig meglesz ehhez a viszonyítási pontjuk.”

monza_f1_edz_16

Horner szerint a 2015-ös küszködés, a viták, a kritikák miatt érzett szégyen megadta a kellő lökést a Renault-nak ahhoz, hogy jó irányba induljanak.

„Úgy gondolom, hogy a motorfejlesztés terén elvégezték a megfelelő átszervezéseket. A tavalyi nehézségek pozitív változásokat gerjesztettek, megtörtént a váltás, aminek már idén is láttuk az első jeleit. Ha ez így is folytatódik, akkor a következő 12 hónap alatt elérhetünk oda, ahol a V8-as korszakban jártunk, azaz csak néhány százalékkal maradunk majd el a legjobb motortól.”