A 2017-es nagy szabályváltozási csomag célja a Forma-1-es autók gyorsabbá tétele volt, és ahogy most a Pirelli által közzétett adatokból kiderült, a megnövelt leszorítóerő és a szélesebb gumik együttesen hozták is a kívánt eredményt, néhol egészen kiugró értékekkel.
A leglátványosabb talán a kanyarsebességek növekedése, az F1-esek átlagosan 30 km/órával gyorsabban fordulnak idén a gyors kanyarokban, mint tavaly. Ahogy korábban, most is a silverstone-i Copse az évad leggyorsabb kanyarja, de míg 2016-ban 260 körüli tempóval vették, idén már 290-et mértek az F1-eseknél.
A barcelonai 3-as és 9-es kanyarban is hasonló az ugrás, 36 és 30 km/óra, míg a spái Pouhonnál 36 km/órával nőtt a tempó.
A szabálycsomag összeállításakor a 2015-ös értékekhez képes 5 másodperces köridőjavulást céloztak az etalonnak számító Barcelonában, ami szintén megvalósult, ahogy sok más helyszínen is jelentős az előrelépés még tavalyhoz viszonyítva is.
A legnagyobb ugrást Spában produkálta a 2017-es F1: Lewis Hamilton pole-köre 4,191 másodperccel volt gyorsabb, mint Nico Rosberg tavalyi eredménye.
Egy kilométerre vetítve nálunk, a Hungaroringen nőtt legjobban az autók időmérős tempója: 831 ezredmásodperccel, a legkisebb változást Bahreinben mérték, ott kilométerenként „csak” 134 ezredet javított Valtteri Bottas Hamilton tavalyi tempóján.
A versenyen futott leggyorsabb köröknél újra Belgium hozta a legnagyobb ugrást, Hamilton tavalyi 1:51,583-as körére idén Sebastian Vettel 1:46,577-tel „felelt”, azaz öt másodpercet javított, míg kilométerre vetítve Monacóban nőtt leginkább a versenytempó tavalyhoz képest, hajszál híján egy másodpercet (0,935 s).