A Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíjon, az esti fényekben kifejezetten jól néz ki, amikor az autók alja az aszfaltnak verődik, és százával repülnek a szikrák a hátsó szárny mögött és felett. Ebből biztosan kevesebbet látunk majd, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség szigorított a padlólemezre szerelt kopóelemekhez kapcsolódó szabályokon.
A titánból készült lapok lényegében azt a célt szolgálják, hogy ezek súrlódjanak jobban, ne az autó közepén futó, régen fából, ma már műgyantából készült sáv. Korábban egy technikai direktíva viszonylag nagy szabadságot adott ezen a téren az istállóknak, akik felrakhattak viszonylag sok kopólemezt azokra a területekre, melyek mellett az FIA is méri a padlólemez kopásának mértékét.
Persze ezekre is vonatkoztak előírások: a legfontosabb előírás az volt, hogy ugyanolyan feszesnek kell lennie függőleges irányból nézve, mint a padlólemeznek. A vastagságát illetően azonban nem voltak meghatározások.
Ez volt az, amire ráment több csapat, köztük a Ferrari is a Motorsport.com értesülései szerint az elmúlt időszakban. A maranellóiak vastagabb fémlapokkal védték padlólemezüket, ami nem volt szabálytalan, de nem is ez volt a szabályalkotók célja. A Red Bullnál azonban kiszúrták ezt Brazíliában, és jelezték az FIA-nak észrevételüket.
A szövetség nem is várt, rögtön előjött egy, a Las Vegas-i Nagydíjtól már érvénybe lépő technikai direktívával, mely szigorít a területen. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az érintetteknek nagyobb hasmagassággal kell versenyezniük, ami nincs jó hatással a leszorítóerőre a talajkölcsönhatásra épülő autóknál.