Bár a Ferrarinál jól tudják, hogy egy-két futamgyőzelem sokkal biztosabbá tenné a helyzetet,  a bajnoki éllovas Fernando Alonso elsődleges célja, hogy tartsa az előnyét, dobogós vagy dobogó közeli erős pontszerzéssel végezzen vasárnaponként.

A spanyol a Japán Nagydíj edzésein a 4. és 5. idővel végzett, így a fentiekre látszólag most is megvan az esélye. Csendes bizakodással értékelte a pénteket:  

„Nagyjából jó nap volt a mai. Szeretek Szuzukában vezetni, nagyon jó pálya, imádok ide jönni, a jellege, a gyors S-ek Spát juttatják eszembe. Összességében jó érzésünk van, és azt hiszem, a meleg sem jelent majd gondot a gumik szempontjából. Sok meleg verseny volt már, méghozzá a közelmúltban is, hiszen Szingapúr csak két hete volt, szóval egyszerűen csak ki kell találni, hogyan kezeljük őket, mindenki így van ezzel.”

„Azt nehéz lenne megmondani, hogy olyan versenyképesek leszünk-e itt (mint a hasonló jellegű) Silverstone-ban, hiszen az három hónapja volt, nem tudhatjuk, az ellenfelek autója mennyit fejlődött azóta és mi mennyit javultunk. Majd holnap meglátjuk, szombaton általában megkeveredik a mezőny. Ami a mostanra hozott kisebb fejlesztéseket illeti, nem sokat mondhatok, még jobban ki kell ismernünk őket.”

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a múlt héten árulta el, hogy a csapat továbbra is küszködik az időnként helyes, máskor hamis adatokat adó szélcsatornájával, amelyet a télen be is zárnak majd, hogy kijavítsák a problémákat. A csapatfőnök, Stefano Domenicali Szuzukában elismerte, hogy jelenleg nehéz a dolguk az idei fejlesztésekkel.

F1: Alonso pozitív, de a háttérben baj van 1
F1: Alonso pozitív, de a háttérben baj van 53


„Biztos vagyok benne, hogy más csapatokkal is előfordult már ilyen, de nyilvánvaló, hogy az idény második felében érkező fejlesztéseink nem mind működnek a pályán. Szóval nekiálltunk a vizsgálatnak és megtaláltuk az okot. Sejtettük, hogy valószínűleg az eszköz (a szélcsatorna) a hibás, az van elmaradva a jelenlegi csúcstechnológiától.”

„Szóval fejlesztenünk kell rajta, hogy a pályára vitt újítások nagyobb százaléka működjön, mint most. Azt hiszem, a bajnokság helyzete egyértelmű: ha nem megy az autó fejlesztése, akkor sokkal nehezebb küzdeni a címért, pedig nem hagyatkozhatunk csak az ellenfelek gondjaira. Nem elégedhetünk meg mindig a 3-4. hellyel, el kell érnünk, hogy futamot nyerjünk, csak aztán foglalkozhatunk azzal, hogy mi van a többiekkel. Szeretnénk minden versenyre új fejlesztéseket vinni, de nem könnyű.”