Az elismert, veterán technikai szakember, egyben az F1 műszaki hátterét rendszeresen boncolgató újságíró Giorgio Piola a Gazzetta dello Sport című lapban közölt írásában hozott nyilvánosságra titkos részleteket a Ferrari február 3-án bemutatkozó új autójáról. Luca di Montezemolo elnök korábban jelezte, hogy a korábbi irányvonallal való egyértelmű szakítás jeleként „csúnya” lesz az új autó, de gyorsan hozzátette, hogy ha kellően gyors lesz, minden szurkoló csodálatosnak tartja majd. A szintén olasz Autosprint néhány grafikát is közzétett ma az autóról.
A most nyilvánosságra került részletek között szerepel, hogy az új autó felfüggesztése vonórudas (pull rod) lesz, ilyen konstrukciót 11 éve nem használt a Ferrari. Annak ellenére sem, hogy a Red Bull 2009 óta alkalmazza és azóta gyakorlatilag minden csapat ezen az úton jár. A vonórudas felfüggesztés ideális megoldás alacsonyra húzott orr esetén (márpedig az új szabályok értelmében idén alacsonyabbra kerülnek az első szárnyak), illetve alacsonyabb súlypontot is lehetővé tesz.
Az új Ferrariban az eddiginél döntöttebb helyzetben ülnek a pilóták, az oldaldobozok nagyon keskenyek, hozzájuk – ütközési zónaként – két szárnyszerű alakzat vezet az autó elejétől. Piola szerint ezeknek nemcsak biztonsági, hanem aerodinamikai szerepük is van. Minden csapat igyekszik egyébként innovatív, a kipufogógázzal befújt diffúzorok betiltása miatt a levegőt a lehető legjobban áramoltató oldaldobozokat tervezni, a tervezőknek ezen a területen viszonylag nagy szabadságuk van.
Piola szerint az új Ferrari a tavalyi első és hátsó szárnnyal, nem pedig az újakkal mutatkozik be. A kipufogóvégek a karosszéria alsó részére kerülnek, a forró gázokat a hátsó szárny alsó profilja felé áramoltatva, de a fejlesztési tervekben szerepel a felső profil felé való áramoltatás, amelyre a hírek szerint a Red Bull és a McLaren készül.
Az autót a technikai igazgató, Pat Fry felügyeletével Nikolas Tombazis tervezte, Rory Byrne a háttérből sokat segített. Úgy tudni, hogy a szárnyszerű alakzatok ötlete is a legendás dizájner fejéből pattant ki.