A Ferrari már a Maláj Nagydíj első szabadedzésén sem ment rosszul, a pilóták a 3-4. időt autózták a Williams párosa mögött, a második menetben pedig egyértelműen a leggyorsabbak voltak.
Kimi Räikkönennek azonban az első edzés után most is gondja akadt a KERS-szel, igaz, most csak a végén volt probléma. Úgy tűnik, hogy a maranellóiak berendezése nem bírja a meleget, a mozgásienergia-visszanyerő rendszerük már a téli teszteken is többször túlhevült.
Räikkönen és Massa mellett Sebastian Vettel tudta 1:36 alá szorítani a köridőt a sepangi pályán, de a williamses Rosberg és a Red Bull másik pilótája, Mark Webber is alig több mint háromtizeddel maradt el a Ferrarik tempójától.
Mivel az edzés kezdetétől sötét felhők voltak a pálya környékén – néhány kilométerre pedig esett is – így a csapatok nem vesztegették az időt, a versenyzők folyamatosan köröztek.
A Brawn párosa a 6-7. idővel fejezte be a napot, a kezdetben gyors Kazuki Nakajima pedig a nyolcadik helyre szorult végül A top10-be befért még Heikki Kovalainen és a renault-s Nelson Piquet is – a kis brazil meglepő módon kis híján fél másodpercet adott Fernando Alonsónak. Hamilton a 11. lett.
Hihetetlenül szoros eredmények is születtek: Kovalainent és Piquet-t négy, Hamiltont és Trullit valamint Glockot és Alonsót egy-egy ezred választotta el egymástól.
Az edzés alatt számos pilóta elhagyta a pályát, de komoly incidens csak az egyébként biztatóan kezdő Giancarlo Fisichellával történt: az olasz veterán a 10-es kanyarban nem tudta megfogni az autót, és a gumifalnak csapódott. Érdekes momentum volt, amikor egy kör különbséggel mindkét Williams hátsó kerekéről lerepült a hátsó „fékhűtő” tárcsa.
Az edzés részletes eredményeit itt találod!