Pályafutását a Minardinál kezdte, de még év közben a Prosthoz szerződött, ahol további két évig maradt. A gyenge autóval azonban egy-két villanáson kívül nem sokra futotta.
2000-2001-ben a Jordannél versenyzett, majd a Renault szerződtette, ahol 2004-ben töltötte eddigi legjobb szezonját, egy monacói futamgyőzelmet is bezsebelve. Még ugyanabban az évben a Toyotához távozott, ahol 2009-ban ötödik és egyben utolsó idényét töltötte. A nem túl erős összesen Toyotával hétszer állt dobogóra: 2005-ben három alkalommal, majd hosszú szünet után 2008-ban a Francia Nagydíjon, 2009-ben pedig Ausztráliában, Bahreinben és Japánban.
Mivel a japán gyártó kiszállása miatt gyakorlatilag kidőlt alóla a csapat, 2010-re a veterán elfogadta az újonc Lotus ajánlatát. Tapasztalata hozzásegítette a csapatot ahhoz, hogy a legjobb újonc legyen, a pontszerző helyeket azonban csak messziről nézte. 2011 változást hozhat, legalábbis Trulli és a Lotus is nagyon fogadkozik.