Visszatér eredeti tervéhez a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a tárca mintegy ötven tranzitutat tenne fizetőssé a 7,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek számára. Az augusztusban felmerült ötletet elvetették a bonyolult megvalósítás miatt, nehéz lett volna az ellenőrzés, és rengeteg, a matrica használatára figyelmeztető táblát kellett volna kihelyezni.
Októberben a minisztérium új ötlettel állt elő, amely szerint az autópályák mellett az összes főutat, tehát nemcsak az egy, de a két és három számjegyűeket is fizetőssé tette volna, immár az összes teherautó számára. Ez évi 106,5 ezer forintos (2007-es ár) pluszköltséget jelentett volna a 3,5-7,5 tonnás teherautó-tulajdonosok számára.
Jó hír a fuvarozóknak, hogy a Népszabadság szerint a gazdasági tárca most elállt ettől az ötlettől, visszalépett a nyáron kitalált tranzitutas elképzeléshez. Egyelőre a fizetős utak listája még nincs kész, az előkészületek miatt januárban nem is terjesztik ki rájuk a matricás rendszert, az majd csak április-május környékén léphet életbe.
Úgy tűnik, a cél ezúttal nem csak a pénz, hiszen míg októberi elképzelés kb. kétmilliárd forintos többletbevételt hozott volna a kormánynak, addig a megvalósuló, korábbi terv eredménye az lehet, hogy a városokon áthaladó főutakról a teherautók áttérnek az autópályákra. Ha úgyis van matricájuk, miért ne használnák a sztrádát?