Nem kerülhette el a sorsát a Suzuki Grand Vitara sem, a töréstesztek mesterei ebből a típusból is elbántak pár darabbal. Választásuk ezúttal az ötajtós karosszériás, 1,9-es dízelmotorral felszerelt változatra esett. Biztonsági felszerelése dupla első légzsákból, oldal és függönylégzsákból, överő-határolóból, övelőfeszítőből állt, míg elektronikus védelmi eszközei között a blokkolásgátló és a fékasszisztens található meg.
Frontális ütközésre 11 pontot (69 százalékot) kapott a jármű. A nem túl fényes eredmény a néhány centiméterrel több irányba is elmozduló kormány, a közel hat centiméternyit hátrébb került fékpedál, valamint a térdekre veszélyt jelentő kesztyűtartó, gyújtáskapcsoló, és kormányoszlop indokolta. Szintén intő jel, hogy a működésbe lépő légzsákok nem fúvódnak fel eléggé, így a vezetőt szimuláló bábú feje a kormányt is érintette.
Oldalütközésnél már kiválóan teljesített a Suzuki, itt 100 százalékos eredményt ért el, aminek 18 pontja, plusz a csupán a vezető ülését figyelő öv becsatolására figyelmeztető jelzésért kapott egyetlen ponttal kiegészülve adta a négycsillagos, 30 pontos végeredményt.
Gyermekvédelme a szakemberek szerint 27 pontot érdemelt, ami 55 százalékos eredménynek felel meg. Hibaként értékelték a kikapcsolhatatlan utasoldali légzsákot. Természetesen a jelzések körül megint találtak valamit, amiért pontlevonás jár. Mivel a figyelmeztetésekre nem lehetett azt mondani, hogy nem elég egyértelműek, így most azt kifogásolták a szakemberek, hogy a szöveg nincs minden európai nyelven feltüntetve… Hihetetlen, mikbe bele nem tudnak kötni.
Gyalogosvédelemre három csillagot (19 pont, 53 százalék) kapott a Grand Vitara, itt a gyalogosbarátnak nevezhető puha lökhárítóért járó maximális pontot a gépháztetőért kapott nulla pont ellensúlyozta.