Scuderia Ferrari 1
Enzo Ferrari 1929-ben alapította a Scuderia Ferrari versenycsapatot, amely kezdetben Alfa Romeókkal indult a különböző autóversenyeken, nagydíjakon a második világháború előtt. Első saját versenyautójukat 1940-ben építették.

A Ferrari a Forma-1 legrégibb, és egyetlen csapata, amely a világbajnokság 1950-es kezdete óta folyamatosan jelen van a sportban.

A maranellói Scuderia a kezdetektől sikereket ért el, már a konstruktőri cím 1958-as bevezetése előtt is négy egyéni világbajnokságot nyert meg, majd a hatvanas és hetvenes években további bajnokságokat szereztek. A csapatnál olyan legendás pilóták versenyeztek, ez idő alatt, mint Alberto Ascari, John Surtees, vagy épp Niki Lauda.

Az 1980-as és 90-es években a bajnoki címekből mindössze három darab jutott a csapatnak (mindhárom konstruktőri), de az olaszok vörös autói egy-egy évtől eltekintve mindig a mezőny elejéhez tartoztak, a győzelmek sosem maradtak el hosszú időre. Gilles Villenuve, Gerhard Berger, Michele Alboreto, Jean Alesi és még Alain Prost is vezettek ebben a két évtizedben a Ferrarinál.

A csapat igazi aranykora az ezredforduló után következett: Michael Schumacher ötször egymás után vitte el a világbajnokságot, Rubens Barrichellóval közösen pedig mindannyiszor megszerezték a konstruktőri bajnokságot is.

A schumacheri aranykor csapatának szétszéledése – a német visszavonult, a technikai igazgató, Ross Brawn szabadságra ment, a tervező, Rory Byrne háttérbe vonult – sem akadályozta meg a Ferrarit abban, hogy 2007-ben újra mindkét bajnoki címet elhódítsa.

2008-ban a bajnok, Kimi Räikkönen formán kívül teljesített, de csapattársa, Felipe Massa minden korábbinál erősebben szerepelt, és hajszál híján megszerezte a címet. A csapat többször is hibázott a futamokon, és motorproblémák is nehezítették az évet, de a konstruktőri bajnokságot így is megnyerték.

2009 másfél évtizedes mélypontot hozott az olasz csapatnak, az autó az idény első felében egy-egy villanástól eltekintve versenyképtelen volt, a helyzetet pedig még hibák és rossz döntések is nehezítették. Felipe Massa a hungaroringi balesete után kidőlt az év második felére, így Kimi Räikkönen mindent beleadva egyedül vitte a hátán a csapatot – egy győzelmet is szerzett -, ugyanis a brazil két pótlása, Luca Badoer és Giancarlo Fisichella egyszer sem szerzett pontot. A Ferrari már a szezon közepén leállt a fejlesztéssel, így az szezonzáróra a mezőny végére esett vissza.

A csapat 2010-ben az elküldött Räikkönen helyére szerződtetett Fernando Alonsóval és a balesetéből látszólag tökéletesen felépült Massával vágott neki az idénynek, a spanyol kis híján rögtön világbajnoki címet nyert. Az utolsó futamnak az összetett első helyéről futhatott neki, de hibás boksztaktika miatt Sebastian Vettel végül kiénekelte szájából a sajtot. 2011-ben nem sok köze volt a vb-hez a csapatnak, Alonso ugyan olykor erőn felül teljesített, de az utolsó pillanatban még az összetett harmadik helyét is elveszítette. Massa idénye a nullával volt egyenlő, 2012-re nagy megújulásra van szüksége az alakulatnak. Kérdés, hogy az alapoktól újratervezett F2012-es meghozza-e a várt sikert.