A Scuderia Toro Rosso 2006-ban mutatkozott be, és eredményei nem sokkal múlták felül a patinás nevű elődét. A csapatot erős kritika érte, amiért a Red Bull Racing kasztniját használja, így a szó szoros értelmében nem konstruktőrként versenyeznek. Az idény végén kétszer is pontot tudott szerezni a faenzai gárda, és még egy dobogóra is esélyük volt a Japán Nagydíjon, de Sebastian Vettel amatőr hibája miatt ez kútba esett.
2008 már igazi diadalmenet volt a faenzaiak számára: miután a Monacói Nagydíjon bemutatták az új autót, az STR3-ast, egyre jobban szerepelt a kiscsapat. Az idény utolsó harmadában rendszeres pontszerzők lettek, az özönvízzel sújtott Olasz nagydíjon pedig egyenesen megállíthatatlanok voltak – Sebastian Vettel megszerezte a pole-t, majd vasárnapi győzelmével minden idők legfiatalabb futamgyőztesévé vált.
Ahogy a volt csapatfőnök, Gerhard Berger megjósolta, 2008 után már lefelé vezetett az út, 2009-ben a csapat visszacsúszott a mezőny végére. Év közben pilótacsere is történt: Sebastien Bourdais helyére az F1 történetének legfiatabb versenyzője, Jaime Alguersuari érkezett, így az idény második felében Sebastien Buemivel két újonccal versenyzett a csapat.
2010-ben a faenzai alakulat már önálló konstruktőrként, de előző évi versenyzőit megtartva indult, csendesen elvolt a középmezőnyben. Új pilóta 2011-re sem érkezett, Daniel Ricciardónak volt ugyan esélye a bemutatkozásra, de végül a gyengébb HRT-ben szerezhetett tapasztalatokat. A Toro Rosso egész évben nem sok vizet zavart, a konstruktőri nyolcadik helyet nehéz lenne sikernek nevezni, ezért arra hivatkozva, hogy nem nyerő típusok, Alguersuarit és Buemit is elküldték.
Helyükre a HRT-ből Ricciardót, illetve a Red Bull utánpótlásprogramjának legnagyobb ígéretét, Jean-Eric Vergne-t ültették, de mindkettejüknek eredményekkel kell igazolniuk, hogy nem feleslegesen küldték el elődjeiket.