Azután, hogy a hivatalos közleményben pár napja leleplezte, Frankfurtban ki is állította a Coupe tanulmányát a MINI. A kocsi azonban nem lesz egyke, ikertestvérrel született. A párja a MINI Roadster Concept.

Ahogy a kupéba, úgy a roadsterbe is ketten ülhetnek. A kézzel nyitható vászontető a hátsó ülések helyén kapott helyet, közvetlenül a borulás esetén pillanatok alatt előugró bukócsövek mögött. A kocsi kialakítása az övvonalig ugyanolyan, mint a több MINI, az újdonságot a tető jelenti.

Emberek helyett csomagokat a kocsiba 1
Emberek helyett csomagokat a kocsiba 39

Nem arról van szó, hogy a vállalat olcsón akarta megoldani a látványosságot, de magát a gyártást igen. Norbert Reithofer, a BMW-csoport főnöke ugyanis elárulta, hogy mindkét modell megjelenik a MINI kínálatában, de leghamarabb 2011-ben tűnhetnek fel az autók a szalonokban.

Az kérdés, hogy vajon miért akar majd valaki lemondani a két hátsó ülésről, hiszen a MINI-ből létezik már kabrió kivitel, amiben van hátsó ülés is. Vagy rájöttek, hogy a MINI hátsó ülései legföljebb gyerekeknek jók, így áttérnek erre?

Emberek helyett csomagokat a kocsiba 40


Az viszont biztos, hogy előnye is van az átalakításnak, mégpedig, hogy a roadster csomagtartója 250 literes. Az első számú konkurens, az MX-5 ehhez képest 150-et tud felmutatni. A csomagteret úgy alakították ki, hogy az utasok menet közben is hozzáférhetnek a dolgaikhoz.

A tanulmányok egyébként a MINI jelenlegi kínálatának a csúcsát képviselik. Lökhárítóik és műszaki megoldásaik is a John Cooper Works-csomagból származnak, azaz a sportosságot hirdetik. Az 1,6-os turbómotor így 211 lóerős, nyomatéka 260, illetve padlógáznál 280 Nm-t mutat. Ehhez manuális váltó, önzáró differenciálmű és az átlagosnál is feszesebb futómű tartozik. Vezetni, mint minden MINI-t, biztosan remek!