A korábbi koncepciók után a Frankfurti Autószalonon a BMW bemutatja két, immár sorozatgyártású hibrid modelljét. A két jármű eltérő koncepciót képvisel. A BMW ActiveHybrid 7 úgynevezett mild-hibird, ebben ugyanúgy szerepelnek az alternatív hajtás szükséges elemei, mint a háromfázisú, váltakozó áramú, elektromos szinkronmotor, a lítiumion-akkumulátor és a magasfeszültségű fedélzeti hálózat szabályzó elektronikája, de mindezt csak a fogyasztás mérséklésére használja, tisztán villanyautóként nem működik.

2,4 tonnát nyom
A GM-mel közösen fejlesztették a Hetes technikáját

A GM-mel közösen fejlesztették a Hetes technikáját

A GM-mel közösen fejlesztették a Hetes technikáját


Nem úgy a BMW ActiveHybrid X6, amely úgynevezett fullhibrid. Ez a tisztán elektromos üzemet éppúgy lehetővé teszi, mint csupán a belső égésű motorral való autózást, de képes a hajtásmódot közösen alkalmazni is. A nulla szén-dioxid-kibocsátású, tisztán elektromos üzemmód 60 kilométer/óra sebességig alkalmazható, a belső égésű motor pedig a terhelés függvényében igény szerint kapcsolódik a hajtásba, s 65 kilométer/óra alatt motorfék üzemben önműködően.

Persze nem a BMW-ről beszélnénk, ha az autók nem használnák ki a pluszban beépített villanymotorokban rejlő potenciált a száguldáshoz is. Mindkét bajor gépbe 4,4 literes, duplaturbós benzinmotor adja a fő hajtóerőt, a maga 407 lóerő teljesítményével.

4,9 alatt százra gyorsul

4,9 alatt százra gyorsul

4,9 alatt százra gyorsul


A beépített villanymotorral együtt a BMW ActiveHybrid 7 maximális teljesítménye összesen 465 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 700 newtonméterre adódik. Ezzel a hibrid hetes álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebességét 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika.

Az X6 még a Hetesre is rátesz egy lapáttal, motorjainak együttes teljesítménye 485 LE, illetve 780 Nm, amivel ez a világ legerősebb hibridjárműve. Ez az erő azonban nem kettő, hanem három forrásból származik, ugyanis V8-as benzinmotor mellett két, egy 91 és egy 86 lóerős villanymotor kerül a szabadidő-autóba.

4,4 literes duplaturbós V8-as lapul ott

4,4 literes duplaturbós V8-as lapul ott

4,4 literes, duplaturbós V8-as lapul ott


Mindezek ellenére az X6 nem jobb a Hetesnél, gyorsulása ugyan figyelemre méltó – 5,6 s 0-100 km/h -, de elmarad a luxuslimuzinétól, ahogy a 236 km/órás végsebessége is. Mindez egyszerű fizika, az X6 ugyanis négyszáz kilóval nehezebb.

Ami persze nemcsak a dinamikában, de a fogyasztásban is érezteti hatását, ugyanis míg a terepkupé 9,9 litert fogyaszt átlagosan, addig a Hetesnek elég 9,4 liter is.  Nem túl kevés, de az eredeti tisztán benzinmotorral szerelt modellek 12 liter körüli fogyasztásához képest 20 százalékkal kevesebb.