A Škoda Vision C-ről már írtunk pár sort a Volkswagen Csoport hétfő esti felvonulásának emlékére, de a kiállítási standon kicsit közelebb férhettünk hozzá, alaposabban is megnézhettük. Beülni nem volt szabad, de az ajtók kinyitásakor kiderült, hogy a négy- (illetve öt-)ajtós kupé keret nélküli ablakokkal készült, amitől még elegánsabb.

A forma annyira cseh, hogy a dizájner nevének egyik betűjére még kis kalapot is írni kell: Josef Kabaň művész urat illeti érte a dicséret. A művész metszett üvegkristályokhoz hasonlítja a Vision C-t, a lámpák, tükrök kialakítása valóban olyan, mintha az Ajka Kristálynál találták volna ki.

Alig adott adatokat a kocsiról a Skoda, például méretadataink sincsenek. Lelépve öt méternél azért rövidebbnek ítéltük, de inkább Superb, mint Octavia

Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja

Felsejlik benne a következő Octavia, Superb frontja

Profilból az elszállt dizájner által Tornádó-vonalnak nevezett, érdekesen csavart övvonalat kell megfigyelnünk, ez a kis részlet teszi egyedivé a tankszerű lemez-üveg arányú, kupés tetőlejtésű, óóóriási kerekekre állított karosszériát. A rejtett kilincsek gombnyomásra ugranak ki, a sajtódossziéban oly lelkesen ecsetelték ötletességét, hogy még az sem kizárt, hogy a szériamodellen is ilyen lesz.

Mert jó esély van rá, hogy ebből az autóból lesz szériamodell. A 0,26-os alaktényező is jelzi, hogy nem öncélú rajzolgatás, hanem valóban gyártható, korunk emissziós normáit teljesíteni képes forma elkészítése volt a cél. A súlycsökkentést szolgálja az alumíniumból készült motorháztető és csomagtérfedél. A tanulmányautóba – állítólag – 1,4 literes, benzin-gázüzemű turbómotor került, 3,4 kg földgázt eszik százon (papíron), 91 g/km CO2-emissziója a 2020-ra várható új európai emissziós normának is megfelel. Az autó végsebessége 214 km/h. Ha a Vision C valami jópofa škodás típusnéven tényleg odakerül belső konkurenciának a VW Passat CC mellé, nyilván a méretéhez illő szokásos Volkswagen motorok bármelyike választható lesz bele.

Meglepően késznek tűnik a műszeregység is

Meglepően késznek tűnik a műszeregység is

Az utastérben az alul lapított kormány, a fejtámlák hátuljába épített képernyők (melyeken számos utazással kapcsolatos infó is követhető), a csiszolt gyémánt-formára alakított bajuszkapcsolók és a meglepően összeszedettnek, késznek tűnő LCD-paneles műszerfal ragadta meg figyelmünket. Hogy ezekből mi kerül majd a valamikor a szalonokba szállított ötajtós Škoda kupéba, még titok.
Mit szólsz a Skoda új formanyelvéhez?
Bejön!
100% (6)
Háááát....
0% ()
Nem tetszik
0% ()