Sport Turismónak nevezik, de valójában shooting brake, ha mindenképpen címkéket szeretnénk ragasztgatni a Porsche Panamera legújabb karosszériaváltozatára. A nagyméretű csomagtérajtó, az alacsony rakodóperem, a kibővített csomagtartó és nem mellékesen a 4+1-es üléskonfiguráció mind növelik a Panamera használati értékét, anélkül, hogy holmi otromba puttony csúfítaná el a modell farát.
Magától értetődően minden technológiai opció elérhető a Sport Turismóhoz, a hátsókerék-kormányzásról az adaptív felfüggesztésen át a légrugózásig. Minden kivitelnél alapfelszerelés lesz az elektronikus vezérlésű összkerékhajtás.
A Sport Turismo 5049 mm hosszú, 1937 mm széles, tengelytávja 2950 mm – ezek az adatok pontosan megegyeznek a normál (rövid tengelytávú) Panamera méreteivel. Egyedül a magasság változott: az 5 mm-rel 1428 mm-re nőtt.
Az autó a B-oszloptól hátrafelé teljesen új, elnyújtott ablakvonal és felette hosszan nyújtózó tetővonal adja az egyedi megjelenését. Hátul elválik egymástól a kettő, masszív D-oszlopot formálva.
A tető légterelőben végződik, de nem ám akármilyenben: állásszöge három pozícióban módosítható a menethelyzettől és a beállításoktól függően, és akár 50 kg extra leszorítóerőt termel a hátsó tengelyen. 170 km/óra (illetve Sport vagy Sport Plus üzemmódban már 90 km/óra) felett automatikusan a legsportosabb állásba mozdul a szárny. Ha a panoráma-napfénytetőt kinyitjuk, meredek szélzajcsökkentő pozícióba áll át.
A fentebb már említett három hátsó ülés a Panamera Sport Turismo másik nagy dobása. Természetesen nincs szó lapos hátsó üléspadról, a két szélső utas határozottan kimélyített ülésekben foglal helyet, de középen is elfér még egy fő. Ha ez valakinek nem tetszik, megveheti négyülésesként is a kocsit, ilyenkor a két hátsó fotel külön-külön, motorosan állítható.
A fél centivel magasabb tetővonal nagyobb fejteret, valamint könnyebb be- és kiszállást enged. A motoros csomagtérajtó mögött 628 mm-en húzódik a perem, a csomagtartó mosolyfakasztó 20 literrel tágasabb, mint az eddig ismert – az E-Hybrid kivitelen 425 liter, a belsőégésű motorral szerelt verziókon 520 liter. A hátsó üléstámla 4:2:4 arányban dönthető, ilyenkor szinte teljesen sík padlót kapunk, a kapacitás 1390 (a hibrid esetében 1295) literre nő – ez mintegy 50 literrel több, mint a normál Panameránál.
Mindez nem sok, viszont kérhetünk csomagrendező síneket, lekötőpontokat, rögzítőhálót is, sőt, 230 voltos aljzat is kialakítható a raktérben.
Az október 7-re ütemezett európai bevezetéskor a teljes jelenlegi motorkínálattal elérhető lesz a modell: a Panamera 4 Sport Turismo (330 LE) 97 557 euróba (kb. 30 millió Ft) fog kerülni, a csúcsmodell Panamera Turbo Sport Turismo (550 LE) 158 604 euróba (49 millió Ft). Ez utóbbi hibridesített kivitele egyelőre nem szerepel a listán, annak ellenére, hogy azt már idén júliusban elkezdik forgalmazni.