Autó 150 ezer forint körül
Szép napot kívánok András! Sajna kb. 150 000 Ft van autóvásárlásra. Nem versenyezni akarok, inkább városi használat, meg néha Balaton, Pest. Hárman vagyunk a családban, cél a kis fogyasztás, a szervizelés és az alkatrészek ne legyenek túl drágák. Én 4 ütemű Wartburgban, Uno, Tico, Cuore, Skoda Favorit, Lada típusokban gondolkoztam. Válaszát előre is köszönöm, maradok tisztelettel: Zoltán. |
Kedves Zoltán!
Kocka Ladát magas fogyasztása és elavultsága miatt csak akkor ajánlanék, ha farolgatni akar vele murván vagy hóban, de ezt nem említette.
Nekem volt Samarám, árához képest – gyakori szögeléssel – normálisan lehet vele járni, tényleg majdnem nyugati autó és a fogyasztása sem eget verő, 6-10 liter.
A Zastavát nem írta, de a keleti autók közül még azt ajánlanám, kulturált, viszonylag kényelmes darab.
Félmillió forint alatti autók az Autókeresőben |
A hitelátvállalással jelképes összegét hirdetett darabokon kívül is van bőven választék pár százezer forintos használt autókból a vezess.hu Autókeresőjében. Vannak Ladák és többé kevésbé elaggott nyugati autók, érdekes az 1993-as SEAT Toledo 210 ezres irányáron. Érdemes átfutni a kínálatot! |
Kocka Audi, Golf II, Ascona
A négyütemű Wartburg egyetlen döntő előnye a hatalmas belső tér, de városban és 3 emberrel ez nem nagy előny. A Tico viszont annyira apró, hogy nehezen férnek majd bele, ezzel az erővel lehetne egy Maruti is.
Magamnak főként kettes Golfot, kocka 80-as Audit, utolsó szériás Opel Asconát vagy szögletes, D Kadettet keresnék ennyi pénzből a Samarán kívül, esetleg az 1987 előtti kocka Mitsubishi Lancert. Jó lehet még egy 205-ös vagy 309-es Peugeot is, ha kicsit többet tud rá áldozni. A 200 ezer Ft alatti autókról szól ez a cikk. Üdvözlettel, Szörényi András
Zafira 1,2-1,6 millióból
Tisztelt András! Hatszemélyes családunk együtt utazása érdekében 1995-ös csepp-Astránkat Zafirára cserélnénk. Főleg a 2000-2002-es évjáratú dízelek jönnek szóba 1,2-1,6 millióért. Milyen diagnosztikát javasolsz egy ilyen 160-230e.km-t futott dízel átnézéséhez, ha az ember nem akarja elbukni már a vásárlásnál a dízelből adódó üzemeltetési költségmegtakarítást? A tulajnak egyszer már indítási probléma miatt javasolt adagolócserét a szakszerviz, amit akkumulátorcserével megoldottak (jóval 300.e.Ft alatt).Várom megtisztelő válaszod: Árpád |
Kedves Árpád! Ha az említett Zafirát több évre veszitek, akkor 230 ezer km után bármikor esedékes lehet az adagolócsere, ami valóban kétszázezer Ft nagyságrendű kiadás. Ezért óvakodnék a dízeltől . Nem ezzel a konkrét autóval van baj, mert a többet mutató kilométerszámláló gyakran csak azt jelzi, hogy a tulaj nem csal, vagy nem pörgeti olyan pofátlanul vissza az órát, mint más eladók.
A zöldkártyázáshoz előírt durva pörgetést egy dízel esetében barbárságnak tartom, az autópályás taposás is pont az a módszer, amivel meg lehet ölni a dízelt, persze csak hosszabb távon, nem pár kilométeren. A dízelmotor ellenőrzéséhez kompresszió- és veszteségmérést javasolnék egy szakműhelyben, továbbá a cikkben található lépések megtételét.
Lapozzanak, még messze nem derült ki minden
Dízel helyett: benzines, autógázzal Alapjában véve a dízel helyett vagy az 1,6-os vagy a kevésbé élettelen 1,8 literes benzinest venném meg, mert szerintem tankolni mindig jobb, mint a dízellel elért megtakarítást szervizre költeni, kivéve, ha évi 40-50 000 ezer kilométert tesznek meg. Ha viszont sokat autóznak, akkor úgy 250 ezer forintért autógázszettet bele és LPG-vel meg van oldva a gazdaságosság.
Üdvözlettel, Szörényi András
Dízel Focus 1,7 millióból
Kedves András!Ford Focus diesel-motoros változatát szeretnénk venni, családi autónak, max.1.700 e ft-ot tudunk rá szánni. Melyik diesel típus a legjobb, TDI, TDDI, TDCI? Cm3? LE? Alacsony fogyasztás, tartósság, kicsi javítási és fenntartási költség a fő szempont. Üdvözlettel, Antalné |
Kedves Olvasónk! Azt hiszem, nem tudnám rábeszélni egy 7,5-8 liter körül fogyasztó 1,6-os benzinesre, amely kevesebb hibalehetőséget tartogat. Tehát a dízelek: mindegyik első szériás dízel Focus 1753 köbcentis, a fő különbség a befecskendezőrendszerben van. A közös nyomócsöves TDCI modernebb és jobb, de drágább is a TDDI-nél.
A TDDI-t a forgalmiban látható teljesítményről is tudja azonosítani, ha az eladó netán modernebb TDCI-ként hirdetné az autót. A régiek teljesítménye 55 vagy 66 kW, az újabbaké 74 vagy 85 kW. A TDCI-t keresném inkább, a TDDI adagolóbajai sokba kerülnek, persze az újabb közös nyomócsöves rendszere sem életbiztosítás és javítása drága, mint a modern dízelmotoroké általában.
Üdvözlettel, Szörényi András
Eladó Focusok 875 ezer forinttól |
A cikk feltöltésekor 875 000 forintba került a legolcsóbb Ford Focus az Autókeresőben. Dízelmotoros autókat 1,1 millió forinttól kínálnak, a legtöbbre egy kétéves Focus ST-t tart gazdája: 5,8 millió forintot remél érte. |
Bejárás, napi 60 km: félmilliós vagy egymilliós autóval
Szervusz András! Egyik hölgyismerősöm első autóját akarja megvenni, mert az ingázást másképp nem tudja megoldani. Napi kb 60km-oda vissza Pápa környékén. Az anyagi keret 500e Ft, bár pénze nincsen rá, így hitelben, vagy részletben gondolkodik, amit később a havi fizetéséből tudna fedezni. Természetesen használt autó jöhet csak számításba.
A javasolt Swiftről ő hallani sem akart, mert nem tetszik neki, és szerinte papírdoboz, meg nem tartja igazán autónak. Kompromisszumként egy 1994-es 5 ajtós Astrát nézett ki magának, 1.6-os benzinest, 330e Ft-ért. Igazán azonban a régi Twingo, Clio, esetleg egy 10 év körüli Corsa vagy Clio tetszene neki, mert bízik benne, hogy ha ráköltene kb. 1m Ft-t, akkor azzal hosszabb távra is jól járna. De ha a gyakornoki munkaszerződését nem hosszabbítják meg, akkor a nyakán marad egy drágán vett autó, és nem kevés hitel. Megéri-e a jobbat, de drágábbat megvenni, vagy a lehető legolcsóbb a régi Swift lenne-e jobb választás? |
Swift, F Astra, Felicia
Kedves Csaba! Az ő esetében nagyon igaz a mondás, hogy a félmilliós kocsin félmilliót bukhat, az egymillióson egymilliót, tehát ne alapozzon majdani, esetleges előnyökre egy dupla annyiba kerülő kocsival.
Vagy Lancer és Golf II
Erről a témáról írtunk külön összehasonlítást Swift-Astra F-Felicia alapon. A régi Twingo aranyos, a Clio is, nem is rosszak, de a legkisebb ráfordítással a Swifttel tud autózni napi 60 km-t.
Az F Astra jó ötlet, esetleg néznék Mitsubishi Lancert vagy Coltot az 1997 előttiek közül, Nissan Sunnyt vagy nagy kedvencemet, egy 1983-1991 közötti kettes Golfot.
Ez a merőben feltűnésmentes, de jó rozsdavédelmű, alaposan kitalált Golf megbízható, minden olcsó hozzá és 300-400 ezer forintból a szebbeket is odaadják. Ez egy majdnem örök autó, szemben sok későbbi Volkswagennel.
Üdvözlettel, Szörényi András
Folytatódik a cikk, 2001-2003 közötti kompakt autót keresünk bő egymillió forintért
1,5 millióig, 2001-2003-as, gazdaságos kompakt autó
Tisztelt Szörényi Úr! Használt autót szeretnék vásárolni 2001-2003 évjáratig, legfeljebb 1,5 millió Ft-ig. Opel Astrára vagy VW Golfra esetleg Borara gondoltam, legfeljebb 1600 ccm3-ig, városi használatra. Fontos szempont a fenntartási és a szerviz költségek is. Ön melyiket ajánlaná? Előre is köszönöm. Üdvözlettel: Ákos |
Kedves Ákos! Golf IV vagy Bora helyett mindenképp Skoda Octaviát vennék, de szigorúan 1,4 literest, mert az ezerhatos igen szomjas, főleg városban.
1,5 millióig könnyen talál Nissan Almerát is, nem egy szívdöglesztő autó, de nagyon megbízható. A G Astrával egyetértek, csak 1,4 literes legyen, ne ezerhatos. A témáról szól az alábbi Focus-Astra-Mégane összehasonlítás. Üdvözlettel, Szörényi András
Egymillióból: Astra, Suzuki, Kalos vagy más?
Kedves András! Szeretnék egy használt autót venni 1.4-1.6 os motorral. Szóba került az ’02 Astra amiben már elég sok a km, valamelyik Suzuki-típus, esetleg egy Kalos. Minderre max. 1 millió forintot szeretnék szánni (hitelből), melyik lenne szerinted a leggazdaságosabb fogyasztásban és alkatrészben is? Válaszod köszönöm, József. |
Kedves József! Köszönöm a pontos paramétereket, így egyértelműen a Kalos a befutó, mert sokkal frissebbet talál belőle egy Astra áráért. Ha a kényelem számít, akkor a Kalos bőven veri a Wagon R+-t vagy a 2005-ig árult Swiftet, ha a fenntartási költségek és a fogyasztás dönt mindenről, akkor viszont egy agyonvághatatlan Suzuki a nyertes, de a Kalos megbízhatóságával sincs gond.
Elsősorban a Kalos szedánban gondolkodnék, legutóbb egymillió környékén 50-60 ezret futott autókat is láttam. A Kalosnál jobb autó, de kicsit többe kerül a Hyundai Getz vagy Get vagy TB Get, több neve is van. Mindenesetre abból az 1,1 vagy az 1,3 literes korrekt autó hosszú távra is ezért a pénzért. Üdvözlettel, Szörényi András
Miért kellene egy megbzhatóan szolgáló Corollát lecserélni? Erre is van ok, lásd a túloldalon
Corollából Lacettit?
Kedves András! Van egy gyakorlatilag hibátlan Corollám 15 éves 130e km-t mentem vele. Elindult a „vezérhangyám”, hogy le kéne cserélni utolsó autóra, 61 éves vagyok. Automata váltósokat nézek. Nem akarnék 2-2,5 milliónál többet költeni, Kia Riót és Lacettit találtam a neten kevés kilométereseket megdöbbentően olcsón. Válság van vagy ezek ilyen minőségűek? Évi 5ezret megyek. Üdv: Lacibá |
Kedves Lacibá! Ha örül az új autónak, akkor vágjon bele mindenképp, mert ez fontos, de ha marad a Corolla, ezek szerint akkor sincs baj.
Nem ilyen rossz a Rio vagy a Lacetti, csak nagyon leestek a használtautó-árak, mert nehéz hitelt kapni és sokan rájöttek, hogy nem érdemes 8-10 évig fizetni egy új autót, amely messze nem ér annyit, amennyit költ rá az évek során. A Lacettiből én még csak 1,8 literest láttam automatával, amely autópályán egész jól fogyaszt (7,5 literből megállt), de városban zabál (nálunk 12-13 volt).
A Lacetti jóval kényelmesebb, mint a Rio, szintúgy megbízható (lásd a sok taxit, de több is fut belőle gond nélkül családi-ismerősi körben). Szerintem használja ki a lehetőséget, mert a Nubirákat és Lacettiket tényleg nagyon olcsón adják mostanában. Nálunk városban krónikusan sokat evett az 1,6-os, míg az 1,4-es Budapesten is elfogadhatóan fogyasztott, országúton 7,3 literrel beérte, pedig dolgoznia kellett a motornak. Üdvözlettel, Szörényi András
1,5 millióból: Swift vagy Fiesta?
Helló! Suzuki Swift vagy Ford Fiesta éri meg jobban max. 1.5 millió forintig. Kb. 4 éves autóban gondolkozom. Ami nekem fontos: alacsony fogyasztás, nagy rakodótér, olcsó szerviz, hosszabb élettartam. |
Kedves Viktor!
A belső tér mérete, főleg a csomagtartóé a Fiesta mellett szól, a többi inkább a Swift mellett érv. Az élettartamukról sajnos nem tudok mit mondani, mindkettő normális minőségű autó.
Én a Fiestából az 1,25 lóerős 75 lóerőst benzinest megvenném, de az 1,4 literest kevésbé, pláne a gyengébb 1,3-as motorokat. A Fiestának jobb a futóműve és a kormányzása is, viszont a Swift 1.3 élénk motorja, jó útfekvése is örömöt ad. Nagyon szűken nyer nálam a Swift.
Üdvözlettel, Szörényi András
Swiftek: kétszázezer alatt a legolcsóbbak |
A cikk írásakor 190 000 forintba került a legolcsóbb nem sérült és fotóval hirdetett Suzuki Swift az Autókeresőben. Mindegyik benzines, a választék óriási, a felső határ 2,5 millió forint felett van, eléri az új Swiftek árát. |