1995-ben mutatta be az Ikarus az elővárosi, városi vonalakra fejlesztett, szóló, alacsony padlós autóbuszát, a 412-t. Megjelenését követően folyamatosan nőtt a kereslet a modellre, így az felkeltette a Magyarországon kívül tevékenykedő üzemeltetők érdeklődését is. Így történhetett meg, hogy Tajvan összesen 30 darab Ikarus 412-est vásárolt Taipei városába, 2001-ben. Ezek voltak a sziget első alacsony padlós autóbuszai.

1990-ben és 1992-ben már szállított az Ikarus járműveket ide, igaz, azokon még valóban ott volt az Ikarus felirat, mivel a tajvani buszokra a cég egykori tulajdonosa, az Irisbus 2001-ben a saját, delfines márkajelét tette fel. A járművek érdekessége, hogy két ajtóval készültek, emellett baloldalt, hátul még egy vészkijárat is volt. A járművekben Cummins motor dolgozott, de a 412-eseket MAN, vagy akár Rába motorokkal is lehetett rendelni. A 412-esekből mindössze 230 darab készült, és hazánkon kívül egyedül Lengyelországban, Tajvanban és Csehországban állt forgalomba tetemesebb mennyiség belőlük.

13516251_835277619905837_8733997723699520619_n

A Magyar Volánok nevű Facebook-oldal fedezte fel, hogy ezeket a járműveket 2014-ben egytől egyig leselejtezték, így azok most elhanyagolt állapotban várják sorsuk jobbra fordulását. Ahogy a fenti képen látható, az egyik autóbuszból a helyiek csodálatos hippijárgányt varázsoltak, reméljük, hogy ha nem is mind a 30, de legalább kisebb részük megmenekül a közeljövőben.