Megdöbbenve olvastuk az alábbi bejegyzést, azt gondoltuk, hogy ilyen manapság már nem fordulhat elő. Úgy látszik, tévedtünk.
Az üggyel kapcsolatban természetesen megkerestük a Volánbusz Zrt.-t is, akik kedd délelőtt válaszoltak kérdéseinkre.
A Volánbusz Zrt. válasza
Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Társaságunk számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a forgalomban lévő autóbuszok mind kényelmi, mind műszaki tekintetben kifogástalan állapotúak legyenek. Levelében, illetve a szóban forgó Facebook bejegyzésben említett autóbuszt nem a VOLÁNBUSZ Zrt., hanem egy alvállalkozó üzemelteti. A történtek után írásban rögzített formában köteleztük alvállalkozónkat a kérdéses autóbusz forgalomból történő azonnali kivonására, az abroncsok soron kívüli cseréjére, továbbá az összes autóbuszának ellenőrzésére és a szükséges további intézkedések megtételére. Alvállalkozónk ennek haladéktalanul eleget is tett.
Társaságunk autóbuszai esetében az alábbi szabályok irányadóak:
– a legfontosabb irányelvet a KRESZ szabályokban megfogalmazott előírások tartalmazzák,
– az autóbuszvezető naponta, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles (a kormány-, fék-, világító- és fényjelző berendezéseken kívül) a gumiabroncsok állapotát ellenőrizni
– az autóbuszok/abroncsok állapotát a rendszeres revíziók, kötelező szervizek, valamint hatósági vizsgák alkalmával műhelyben ellenőrzik, megfeleltetve őket a hatályos előírásoknak, szabványoknak.
Ez a szabályozás kötelező érvényű alvállalkozóinkra nézve is, ezért nyomatékosan felhívtuk alvállalkozónk figyelmét arra, hogy a mostani, Társagásunk számára elfogadhatatlan eset után fordítsanak nagyobb figyelmet a közúti járműközlekedtetés szabályainak maradéktalan betartására.