Karácsony előtt a BKK visszavonta a metrópótlásra kiírt közbeszerzési felhívást, melyben kiszervezték volna a 3-as vonal miatt szükségessé váló buszos utasszállítást külső szolgáltatónak. Emiatt a Volán-közbeszerzéseket bonyolító Volán Buszpark Kft. december 22-én visszavonta a 180 darab alacsony padlós, BKK-specifikációjú buszok beszerzésére vonatkozó tendert. Ezzel egy pillanatra elszállni látszott a MABI-Bus Kft. esélye egy jelentősebb tendergyőzelemre, nemrég azonban kiderült, nem úszott még el a 180 busz legyártásának lehetősége.

A Volánbusz ugyanis még október 25-én olyan közbeszerzési felhívást tett közzé, mely 180 darab alacsony padlós, Euro 6-os motorral szerelt autóbusz megvásárlását irányozta elő. A Vezess.hu megkereste a MABI-Bus Kft. tulajdonosát, az Evopro-csoportot. Azért őket, mert korábban ők indultak a metrópótlós tenderen is. Megkeresésünkre a cég azt a tájékoztatást adta, hogy ennél a tendernél nemrég került sor az eredményhirdetésre. Az viszont biztos, hogy ők adták a legjobb ajánlatot, mert ez kiderült az ajánlatok felbontásakor. A pályázat viszont egyelőre véleményezési szakaszban tart.

A Volánbusz közbeszerzési pályázatán tehát jó esélyekkel indul a Modulo M168 D típusú busszal a cégcsoport. Zárójelben megjegyzendő, hogy jelenleg egyedül ők kínálnak magyar fejlesztésű, Euro 6-os motorral rendelkező alacsony padlós csuklós buszt hazánkban. Ugyanakkor a tenderkiírás szerint a járművekre legalább két év garanciát kell vállalnia a gyártónak, emellett a buszok üzemanyag-fogyasztása nem lehet nagyobb 64 liter/100 kilométeres értéknél. A csuklósok leszállítására a győztesnek maximálisan 210 napja lesz, késedelem esetén buszonként, naponta 150 ezer forintot kellene fizetnie a gyártónak.

December elején felröppentek olyan hírek is, hogy a MABI-Bus Kft. Újszász utcai telephelye bezár és a cégtől elküldik a dolgozókat, így nem lesz mód az autóbuszok legyártására egy esetleges győzelem esetén. A cég tájékoztatása szerint a cégcsoport által korábban megvásárolt Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. továbbra is gyártja az acélvázas és kompozit szerkezetű Modulo buszcsaládot. Sőt, jelenleg is dolgoznak ezek továbbfejlesztésén. Az elérhető céginformációk szerint az Ikarus EAG Kft.-nél 181 fő van alkalmazásban.

Egy kompozit vázas, elektromos hajtású Modulót az ünnepek előtt Kaposváron és Pécsen is tesztelték három-három napig. A cég tájékoztatása szerint a baranyai megyeszékhellyel 30 darabos elektromos buszra szóló keretszerződéssel rendelkeznek.