Az NGC 149-es rendszámú 165-ös Mercedes Benz O530 Citaro busznak volt már szebb reggele is, mint a mai. A Frankfurtban készült busz elöl-hátul 7 fokos terepszöge és a 285 lóerős, soros hathengeres motorjának 1120 Nm-es csúcsnyomatéka kevésnek bizonyult, hogy kirántsa a gödörbe szakadt bal hátsó kerekét szorult helyzetéből. A 10 912 kg saját tömegű – legfeljebb 19 tonna össztömegű – busz most ott szomorkodik a Kolosy téren. A 66 szállítható személynek reméljük nem koccant össze a foga a buszfordulóban történt balesetnél.
A Mercedes Citaro az egyik legsikeresebb városi busz, 1997-es bemutatása óta több mint 30 ezer darabot adtak el belőle. Az aszfaltba szakadt busz 2005-ös évjáratú, hozzánk 2012-ben, Németországból érkezett, használtan. Ára 24 millió forint volt, amiben az átalakítás, vizsgáztatás, minden benne volt.
Hasonló tankcsapdákkal találkozhatsz a frissen felújított Róbert Károly körúti felüljárón is. Ezt itt nézheted meg.