A svédországi gyárbezárás időpontja természetesen függ attól is, hogy a szakszervezetekkel folytatott tárgyalások lezárulnak-e a tervezett időpontig, mivel 330 állandó alkalmazott és a 60 tanácsadó sorsáról kell ily módon dönteni. A gyártás leállítása után a Säffle-i üzemben csupán a Volvo Buses skandináv ügyfelei részére nyújtott pótalkatrész-szolgáltatás és műszaki támogatás marad, így a megtartott folyamatokhoz szükséges 50 alkalmazottal a jelenleginél ugyan alacsonyabb, de mégis számottevő foglalkoztatottságot biztosíthat a gyár a környéken.

Végig alacsonypadlós Volvo 7900

Alacsony belépési magasságú Volvo 8900

Alacsony belépési magasságú Volvo 8900

„Az új buszok iránti kereslet jelentősen visszaesett az elmúlt években, amivel párhuzamosan az árakra is komoly nyomást gyakorolt a piac. Ez különösen igaz az északi, skandináv területekre. Azzal, hogy végszerelt buszaink gyártását egyetlen üzemben csoportosítjuk, csökkenteni tudjuk költségeinket és visszafordíthatjuk a negatív jövedelmezési tendenciákat.” – mondta el Hakan Karlsson, a Volvo Bus Corporation elnöke.

Annak ellenére, hogy a piaci helyzet az elmúlt évben javulni látszott, a Volvo buszüzletága jelentős kapacitástöbblettel rendelkezik európai, készre szerelt buszokat gyártó üzemeiben. Ezzel együtt a cég úgy látja, hogy a következő években a piac továbbra is gyengén teljesít majd, miközben az árakra gyakorolt nyomás tovább erősödik. Azzal, hogy a teljes gyártást a svédországinál négyszer nagyobb kapacitású lengyel gyárba helyezik át, igyekeznek elérni a méretgazdaságosság egy olyan szintjét, ami elengedhetetlen az egyre kiélezettebb verseny kezeléséhez.

„A Säffle-i és a Wroclaw-i munkatársainkkal együtt létrehoztunk egy új, városi autóbuszt, miközben növeltük a hatékonyságot is. Sajnos azonban az európai piac kedvezőtlen alakulása arra kényszerít minket, hogy meghozzuk ezt a Säffle-i üzemre nézve negatív döntést.” – mondta Hakan Karlsson.

A Volvo Buses Säffle-i gyárában a napokban kezdődtek a szakszervezeti tárgyalások a gyártás áthelyezéséről, mely döntés várhatóan már a Volvo csoport negyedik negyedéves eredményein is meglátszik majd. Elemzők körülbelül 100 millió koronás visszaesésre számítanak.

„Ezzel egy időben megpróbálunk az eddigiekhez hasonló feladatokat találni munkatársainknak a Volvo csoporton belül” – tette hozzá az elnök.