A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City a megszokotthoz képest kisebb, 19,5 collos átmérőjű kerekeken fut. Tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és ugyanennyivel alacsonyabb mennyiségű károsanyagot bocsát ki a hasonló felhasználású konkurens gyártmányoknál – ismertette a szakember. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.
A cégcsoport az újdonsággal alternatívát kínál a budapesti használtbusz beszerzéseknek. Ezt új termékének vételára teszi lehetővé, amely a jelenleg elérhető konkurens új gyártású buszok és a használtan érkező járművek között helyezkedik el. A Credo Econell City elődjének számító buszok az elmúlt években több vidéki nagyvárosban, köztük Győrben és Szombathelyen, Tatabányán és Szolnokon kedvező üzemeltetési eredmények mellett közlekednek. Az új konstrukció négy éve tartó fejlesztési folyamat utolsó darabja a Kravtexnél.
Az új típusváltozatot a tavaly bemutatott Credo Econell 12-ből fejlesztették ki, mely hasonlóan a városi változathoz, a szokásosnál kisebb kerekekkel rendelkezik, ugyanakkor a karosszéria kihasználja a jelenleg érvényben lévő európai szabványokat. Közép-Európában a cseh SOR és a lengyel Solbus gyárt kiskerekű modelleket, illetve idehaza a Kravtex. A 19,5 colos abroncsok használata az intercity buszok építésénél erősen vitatott, annak ellenére, hogy a mosonmagyaróvári gyártó már több száz ilyen kialakítású autóbuszt értékesített az elmúlt egy évtizedben idehaza. A budapestiek az elmúlt éveben már többször tesztelhettek Credo-t, legutóbb éppen a normál kerekű csuklós és szóló Citadell-t.
Forrás: MTI