Kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedési infrastruktúra kiépítésében gondolkodik Hamburg. A második legnagyobb német város „zöld hálózat terve” nem számol az autókkal, mint közlekedési alternatívával. 

Hamburg különleges struktúrájú város. Alapterületének csaknem 40 százalékát parkok és zöldövezetek alkotják. Részben ennek is köszönhető, hogy nem csak gazdag és népes, de rendkívül jó életminőséget is biztosít lakóinak: egy 2012-es felmérés szerint Hamburg a világ 17. legélhetőbb városa. 
Kitúrják az autókat Hamburgból 1
Kitúrják az autókat Hamburgból 11


Mindezzel szépen összecseng az a terv, hogy a zöldövezeti lakókerületeket kerékpárutakkal és gyalogos ösvényekkel kössék össze, így a város csaknem egésze gépjármű nélkül megközelíthető lesz a lakosok (és a rengeteg turista) számára. Angelika Fritsch, a város szóvivője elmondta, hogy miközben a zöld városrész fogalma más metropoliszokban is ismert, Hamburgban a legkülső kerületektől a belvárosig mindent lefed majd. „Tizenöt-húsz év, és a teljes város bejárható lesz kerékpáron vagy gyalog. Autóra csak akkor lesz szükség, ha hétvégén elutaznak valahová a családok.” 
Az autómentes zónák kialakítása mellett még több zöldterületet létesítenek a városban, amelyek megköthetik a szén-dioxidot, illetve szabályozhatják a város klímáját, amelyet az elmúlt hatvan évben alaposan megtépázott a növekvő kikötőforgalom, illetve az ebből adódó gazdagság miatt idetelepült ipar, valamint a kertvárosi szerkezet miatti intenzív gépjármű-közlekedés. 
Nem Hamburg az egyetlen város, amely ilyen ambiciózus terveket dédelget. A dán főváros, Koppenhága például a HÉV-vonalak mintájára kerékpáros sztrádákkal szeretné összekötni a belvárost az agglomerációval, ezzel is közelebb jutva végső céljához: hogy 2050-re teljesen szénsemleges legyen. 
Kitúrják az autókat Hamburgból 12
Hamburgban egyébként nem új keletű a zöld gondolkodás. A város vezetése még 2009-ben döntött úgy, hogy a várost átszelő A7-es autópályát a föld alá kényszeríti (fent). Három szakaszon összesen 3,5 kilométer hosszan fedik be a sztrádát; ezeken a területeken közparkok létesülnek, a fejlesztés révén élhetőbbé váló környékeken pedig 2500 új otthon épülhet.