Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az átadáskor kiemelte, hogy a töltő első darabja lehet egy hamarosan kiépülő hálózatnak, amire egyre nagyobb szükség mutatkozik, hiszen az ilyen hajtásláncú járművek ára egyre versenyképesebb.
Magyarországon zöld rendszámmal szerelt autóval több nagyvárosban, így Budapesten, Debrecenben, Zalaegerszegen ingyenesen lehet parkolni. Emellett nem kell regisztrációs adót és cégautóadót fizetni utánuk, valamint a vállalkozások visszaigényelhetik az áfát a töltőállomás által felhasznált energia után.
Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa elmondta, hogy a most átadott villámtöltő egy autót 15-20 perc alatt tölt fel egy járművet. A fejlesztés magyar összefogás eredménye, tíz magyar kis- és középvállalkozás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együtt dolgozott rajta mintegy 2 évig. Mint mondta, ez újabb bizonyítéka, hogy a magyar ipar nemcsak beszállítóként, hanem a termékfejlesztésben is részt vesz egy kialakulóban lévő új iparág terjesztésében.
A Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke elmondta, hogy az elektromos autók árának 40-50 százalékát kitevő akkumulátorok költsége 2020 utánra jelentősen lecsökkenhet. Amíg 2008-ban 1000 dollárba került egy kilowattóra akkumulátor technológia, 2020-ra akár 100 dollárra is eshet az ára, amivel tovább csökkenhet majd az elektromos gépjárművek ára.
A 80edays névre keresztelt, 80 napig tartó földkerülő túra Barcelonából indult június 16-án, és ott is ér véget szeptember 4-én. A magyar csapatot szállító 600 kilométeres hatótávú busz részvétele igazán példaértékű a túrán, mivel elektromos busz még nem kerülte meg a Földet.