Bár augusztusban nevezték ki, mindössze vasárnap óta van Magyarországon Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. új vezérigazgatója, aki csütörtökön megtartotta első itteni sajtótájékoztatóját. A korábban Ázsiában, Dél- és Észak-Amerikában is dolgozó szakember a Suzuki európai központjában dolgozott eddig, ahol betöltött pozícióját új munkája mellett is megtartja.

Beszédében a Suzukinál 1978 óta dolgozó szakember kifejtette, hogy sikeresen befejeződött az esztergomi autógyár hároméves gyármodernizációs programja, amelyre nagyjából 1 milliárd forintot költöttek saját forrásból. A változtatások nemcsak műszaki modernizálás szempontjából voltak fontosak, de a gyártott modellek egyes darabjainak  – felszereltségbeli, műszaki  stb. – sokszínűsége miatt is szükséges volt.

A Suzuki vezetői a csütörtöki sajtótájékoztatón, Krisztián Róbert balról a második, Yoshinobu Abe pedig középen foglal helyet

A Suzuki vezetői a csütörtöki sajtótájékoztatón, Krisztián Róbert balról a második, Yoshinobu Abe pedig középen foglal helyet

Krisztián Róberttől, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatójától megtudtuk, hogy a márka célja, hogy Európában – amely a japán cég második legnagyobb piaca – 2016. április 1. és 2017. március 31. között (a japán üzleti év), 232 ezer autót értékesítsenek. A teljesítéssel jól haladnak az időszakos adatok szerint, ebben jelentős szerepe van az új Vitarának, amelyből tavaly mintegy 81 ezret gyártott a Magyar Suzuki.

Idehaza ez a modell húzza a Suzuki szekerét leginkább, hiszen a 2016. január-október időszakban eladott 8836 kocsijukból 5255 volt ilyen. Switfből, amely a második legnépszerűbb Suzuki, 1516 fogyott. A B szegmensben idehaza vezető kisautó azonban 25 év után már nem lesz a „Mi autónk”, mint Krisztián Róberttől a Vezess megtudta, a jelenlegi modell kifutása után a következő generációt már nem Esztergomban gyártják majd. Az új gyártáshelyszínről a szakember nem tudott nyilatkozni, a pletykák szerint hozzánk Japánból érkezhet az új Swift, sikerét azonban korlátozhatja, hogy a márka állítólag a jelenleginél drágább modellként gondolkodik az autóról.

Jövőre elbúcsúzik a Swift, talán az lesz a 3 milliomodik nálunk készült autó?

Jövőre elbúcsúzik a Swift, talán az lesz a 3 milliomodik nálunk készült autó?

Nem kell ugyanakkor az esztergomi gyár miatt aggódni, mert a jelenlegi kapacitáson (kb. 210 000 darab autó) üzemel majd tovább a jövőben is. Azt már Tóth Péter, a Magyar Suzuki Kereskedelmi igazgatója árulta el nekünk, hogy szabadidő-autó-crossover központ lesz a magyar üzem. A jelenlegi felfutóban lévő Vitara mellé a nemrég megújult SX4 S-Cross kifutása után utóbbi utódja érkezik majd. Egyelőre sajnos azt nem tudni, lesz-e, és mikor elektromosautó-gyártás a magyar Suzuki-üzemben.