A Toyota az MIT Media laboratóriummal (MIT ML) és más iparági partnerekkel együttműködve olyan digitális környezet kialakulásán dolgozik, amelyben a felhasználók megoszthatják vezetési és autonóm járműteszt-adataikat, kezelhetik az autómegosztó és telekocsi tranzakciókat, valamint tárolhatják azokat a járműhasználati információkat, amelyek a biztosítási díjak meghatározásának alapjául szolgálhatnak.
A japán autógyár ezzel szeretné felgyorsítani az autonóm vezetési technológiák fejlesztését, összegyűjtve több százmilliárd kilométernyi, valós menetadatot járműtulajdonosok, flottakezelők és gyártók autóitól.
A gyűjtést úgynevezett blockchain technológiával végeznék, amely független számítógépekből álló, kifinomult hálózaton- keresztül továbbítja az információkat, felügyelve a tranzakciók biztonságát, valamint az adatok / vagyontárgyak tulajdonosai jogainak védelmét.
A vállalatok és magánemberek egy virtuális piactéren keresztül biztonságosan megoszthatnák és pénzzé tehetnék saját vezetési statisztikáikat, illetve hozzáférhetnének mások által beküldött adatokhoz.
A járműtulajdonosok emellett értékesíthetik a férőhelyeket, a csomagtér-kapacitást vagy akár a jármű használatát is a rendszerben, mégpedig pénzügyi közvetítő nélkül, ami lehetővé teszi a tranzakciós költségek megtakarítását. A rendszer online kapcsolatot biztosíthat olyan járműfunkciók távoli elérésére, mint az ajtózárak oldása/reteszelése, vagy a motor beindítása/leállítása.
A blockchain emellett arra is alkalmas, hogy a felhasználók kedvezőbb biztosítási költségekben részesüljenek. Azzal, hogy járművük szenzorainak engedélyezik a környezetre vonatkozó és menetadatok gyűjtését, illetve blockchainben való tárolását, a járműtulajdonosok akár a biztosítási díj további mérséklését is elérhetik, hiszen a biztosító társaságok az átláthatóság révén csökkenthetik a csalások előfordulását, illetve mérhetik a biztonságos vezetési szokásokat.