Az amerikai autóipari óriás számításai szerint a döntéssel várhatóan évi egymilliárd dollárt (390 milliárd forint) takarít meg. A cég mostantól a vezetőtámogató rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyek fokozatosan lehetővé teszik az önvezetést az autókban.

A GM hosszú ideig dolgozott leányvállalatával, a Cruise-zal egy sofőr nélküli taxiszolgáltatás létrehozásán. A projekt keretében az Egyesült Államok városaitól Tokióig terjedő terjeszkedést terveztek, a Cruise már kormány és pedál nélküli autókat is tesztelt.

A projekt azonban megbicsaklott 2023 végén egy San Franciscó-i baleset után, amikor egy nőt elütött egy ember által vezetett jármű, és egy Cruise robottaxi elé lökte. Az autonóm jármű nem észlelte az elé került gyalogost.

A Cruise kezdetben bagatellizálni próbálta az incidenst, ami ahhoz vezetett, hogy San Francisco városi hatósága megvonta a működési engedélyét, és ki kellett vonni a cég járműveit a forgalomból.