Ha pezsgőt bontani nem is érdemes, de a mai magyar autópiacon megér nekünk egy hírt, hogy sikerült kipörgetni az L-lel kezdődő rendszámokat. Néhány hete megkezdődött ugyanis az MAA betűkombinációjú rendszámtáblák kiadása a frissen forgalomba helyezett autókra.





2009-ben az előző évihez képest 60 százalékot estek az autóeladások, majd 2010-ben még 28 százalékot, ami erősen lelassította az L-es rendszámok forgását
Jelenleg több okmányiroda még LZ-s táblákat ad ki, amíg azok tartanak, de a nagyobb forgalmú helyeken, ahol az adott rendszámmennyiség gyorsabban elfogy, már MAA-vel kezdődik a hatósági jelzés.
Nem tudjuk, milyen autóra került a legelső, de az E.On áramszolgáltató elektromos Citroën C-Zeróinak rendszáma nagyobbrészt már MAA-vel kezdődik.
LAA-LZZ: majdnem négy évig tartott
Az utóbbi 15 évben nem volt még egy kezdőbetű, amelynek kombinációit ennyire lassan élte volna fel az autópiac. Az I-s, H-s, J-s rendszámtáblák még nagy sebességgel pörögtek, aztán az autó- és könnyű haszonjármű-értékesítések 2003-as, 233 384 darabos csúcsa után a K-val kezdődőkkel már szelídült kicsit a tempó.
Az első L-es rendszámok 2008 elején jelentek meg és nem egy kisebb forgalmú okmányirodában még a jövő év elején is kaphatunk ilyen rendszámot.
MAA: jobban mutat
Akinek van ehhez türelme, igyekezzen olyan helyen forgalomba helyeztetni új autóját, ahol M-es rendszámmal megy az adminisztráció! Autója így fiatalabbnak tűnik majd a vele egyszerre regisztrált LZ-seknél, ami némi előnyt jelenthet a használtpiacon vevőt keresve.
Egyedi rendszámként persze sok autón találkozhattunk már M-mel kezdődő táblával, például az Országos Mentőszolgálat autóin az MA jelzéssel, mi pedig a Mazda tesztautókon láttuk sokszor a MAZDA-2-3-5-6 plaketteket. A rendőrség is használt MEU rendszámos autókat a magyar uniós elnökség során, és a Magyar Autóklub is vett jó pár MAK rendszámot.