A reggeli edzést követően már ma megkezdődött a Japán-rali. Egyelőre azonban a Szapporo stadionban teljesítette kétszer az épített pályát a rali-világbajnokság mezőnye. A két 1,57 kilométeres szakasz után az ismét az első számú Citroën csapatban helyet kapó Sebastien Ogier áll az élen.
A francia pilóta rendesen elpáholta a mezőnyt. Legközelebbi üldözője, Mikko Hirvonen (Ford) is két másodpercet kapott. Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy ő volt nagyon gyors, lehet, a többiek nem tették oda magukat teljesen. Egy ilyen pályán sokat nyerni nem, veszíteni viszont annál inkább lehet. Talán nem véletlen, hogy a mezőny legjobb aszfalt versenyzője, Sebastien Loeb csak hatodikként zárt.
Ogier mindkét alkalommal a leggyorsabb volt, először Dani Sordo került hozzá a legközelebb, a második körben viszont Kimi Räikkönen volt a második. A finn ezzel azt mindenképpen bizonyította, hogy az ugyanitt rendezett shakedownon történt baleset miatt nem lassít.
A privátként induló Petter Solberg 5,7 másodpercet kapott, ami nem meglepő annak fényében, hogy fájdalmai vannak. „Az ágyban voltam egész délután, nem vagyok túl jó formában” – mondta. „De ez van. Ez is része a versenynek, és remélem, holnap jobban leszek. De a mai egy nagyon rossz nap volt.”
Holnap hat szakasszal folytatódik a verseny, immár murvás pályákon, amelyeket a Szapporo közeli erdőkben jelöltek ki. A csapatok nem nagyon örülnek a szakaszoknak. Már 2008-ban jelezték, hogy esőben a szakaszok sártengerré változnak. Most a szervezők megpróbálták, hogy némi homokot visznek a szakaszokra, de a pilóták szerint nem sikerült túl jól. A WRC-k simán kihordják és alatta ott a sár.
A Japán-rali állása (2/26):
1. Sebastien Ogier Citroën 2 perc 43.2s
2. Mikko Hirvonen Ford + 2.0s
3. Dani Sordo Citroën + 2.1s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 2.3s
= Kimi Räikkönen Citroën + 2.3s
6. Sebastien Loeb Citroën + 2.4s
7. Federico Villagra Ford + 4.6s
8. Henning Solberg Ford + 5.7s
= Petter Solberg Citroën + 5.7s
10. Matthew Wilson Ford + 6.6s
A részletes eredményekért kattintson erre linkre