1/45 Egy Porsche nemigen okoz meglepetést. Az új 911 négykerék-hajtással is pont annyira tökéletes, ahogy tippelnénk
Egy Porsche nemigen okoz meglepetést. Az új 911 négykerék-hajtással is pont annyira tökéletes, ahogy tippelnénk
Fotó megosztása:
2/45 Kupé és kabrió is van a Carrera 4-ből illetve ugyanez 4S-ként, 350 helyett 400 lóerővel
Kupé és kabrió is van a Carrera 4-ből illetve ugyanez 4S-ként, 350 helyett 400 lóerővel
Fotó megosztása:
3/45 Négykerék-hajtással a 991 aktív biztonsága fenomenális
Négykerék-hajtással a 991 aktív biztonsága fenomenális
Fotó megosztása:
5/45 390 Nm a 3,4, 440 Nm a 3,8 literes szívómotor nyomatéka
390 Nm a 3,4, 440 Nm a 3,8 literes szívómotor nyomatéka
Fotó megosztása:
6/45 A dél-budai szalonban már bent áll egy összkerekes modell
A dél-budai szalonban már bent áll egy összkerekes modell
Fotó megosztása:
7/45 993, 996 és 997 után az új 911-generáció kódja 991 lett
993, 996 és 997 után az új 911-generáció kódja 991 lett
Fotó megosztása:
9/45 Jó kombináció a bordó tető, fehér fényezéssel. A sárga féknyereg a kerámia féktárcsákra utal
Jó kombináció a bordó tető, fehér fényezéssel. A sárga féknyereg a kerámia féktárcsákra utal
Fotó megosztása:
10/45 Ha épp nem tépsz, a 911 beválik civilizált közlekedésre is
Ha épp nem tépsz, a 911 beválik civilizált közlekedésre is
Fotó megosztása:
11/45 30,6 és 39 millió forint között mozog a 4x4-es 911 alapára. Előbbi a 350 lóerős kupéra, utóbbi a 400 lóerős Carrera 4S Cabriolet-ra vonatkozik, kézi váltóval
30,6 és 39 millió forint között mozog a 4x4-es 911 alapára. Előbbi a 350 lóerős kupéra, utóbbi a 400 lóerős Carrera 4S Cabriolet-ra vonatkozik, kézi váltóval
Fotó megosztása:
13/45 44 milliméterrel szélesebb a hátsó nyomtáv, mint a kétkerék-hajtású verzióban
44 milliméterrel szélesebb a hátsó nyomtáv, mint a kétkerék-hajtású verzióban
Fotó megosztása:
14/45 Arcpirító kanyarsebességnél sem veszít tapadásából
Arcpirító kanyarsebességnél sem veszít tapadásából
Fotó megosztása:
15/45 A lámpákat összekötő ívről lehet megismerni az összkerekes modellt
A lámpákat összekötő ívről lehet megismerni az összkerekes modellt
Fotó megosztása:
17/45 A lámpákat összekötő ívről lehet megismerni az összkerekes modellt
A lámpákat összekötő ívről lehet megismerni az összkerekes modellt
Fotó megosztása:
18/45 Burmester-hifirendszer sugározza be az utasteret, ha a tulaj ráunna a boxer hangjára
Burmester-hifirendszer sugározza be az utasteret, ha a tulaj ráunna a boxer hangjára
Fotó megosztása:
19/45 Már a 959-ben is többlemezes tengelykapcsoló adta át a nyomatékot az első tengelynek
Már a 959-ben is többlemezes tengelykapcsoló adta át a nyomatékot az első tengelynek
Fotó megosztása:
21/45 65 kilóval könnyebb elődjénél az új összkerekes Carrera
65 kilóval könnyebb elődjénél az új összkerekes Carrera
Fotó megosztása:
22/45 Akár a nyomaték 100 százalékát is kaphatják az első kerekek, de alapesetben a Carrera 4 hátsókerék-hajtású
Akár a nyomaték 100 százalékát is kaphatják az első kerekek, de alapesetben a Carrera 4 hátsókerék-hajtású
Fotó megosztása:
23/45 Amikor a lamellás kuplungban megnő az olaj nyomása, a folyadék összenyomja a lemezeket és az első kerekek is hajtanak
Amikor a lamellás kuplungban megnő az olaj nyomása, a folyadék összenyomja a lemezeket és az első kerekek is hajtanak
Fotó megosztása:
25/45 Nagyon mélyre engedhető az üléshelyzet. A kormány közel függőleges állása, vastagsága és a küllők kialakítása maga a tökély
Nagyon mélyre engedhető az üléshelyzet. A kormány közel függőleges állása, vastagsága és a küllők kialakítása maga a tökély
Fotó megosztása:
26/45 1983 telén készült az első 4x4-es 911, amelyben René Metge és Dominique Lemoyne rögtön megnyerte az 1984-es Párizs-Dakart. 1986-ban a Porsche a 959-cel győzött
1983 telén készült az első 4x4-es 911, amelyben René Metge és Dominique Lemoyne rögtön megnyerte az 1984-es Párizs-Dakart. 1986-ban a Porsche a 959-cel győzött
Fotó megosztása:
27/45 225 lóerős motorja a széria 911-ből származik. A hathengeres boxer 3,2 literes
225 lóerős motorja a széria 911-ből származik. A hathengeres boxer 3,2 literes
Fotó megosztása:
29/45 120 liter benzin fért az orrban lévő tankba. Aggasztóbb lehetett az ülések mögötti tank még 150 literrel
120 liter benzin fért az orrban lévő tankba. Aggasztóbb lehetett az ülések mögötti tank még 150 literrel
Fotó megosztása:
30/45 A 953-as versenyautó üzemanyag nélkül 1215 kilós, végsebessége 210 kilométer/óra
A 953-as versenyautó üzemanyag nélkül 1215 kilós, végsebessége 210 kilométer/óra
Fotó megosztása:
31/45 Klímaberendezésről szó sem lehetett a Dakaron
Klímaberendezésről szó sem lehetett a Dakaron
Fotó megosztása:
33/45 Súlycsökkentés, ahol lehet
Súlycsökkentés, ahol lehet
Fotó megosztása:
34/45 Tradíciók: a Porsche 360, a Cisitalia Grand Prix néven ismert, állandó összkerékhajtású versenygép 1947-es
Tradíciók: a Porsche 360, a Cisitalia Grand Prix néven ismert, állandó összkerékhajtású versenygép 1947-es
Fotó megosztása:
35/45 A Carrera 4S modellek 4,4 millió forinttal kerülnek többe a 350 lóerős Carrera 4-eseknél
A Carrera 4S modellek 4,4 millió forinttal kerülnek többe a 350 lóerős Carrera 4-eseknél
Fotó megosztása:
37/45 Gombnyomásra is kinyitható a hátsó légterelő
Gombnyomásra is kinyitható a hátsó légterelő
Fotó megosztása:
38/45 Burmester-hifirendszer sugározza be az utasteret
Burmester-hifirendszer sugározza be az utasteret
Fotó megosztása:
39/45 Minden részlet igényes és szép
Minden részlet igényes és szép
Fotó megosztása:
41/45 Hagyományosan a fordulatszámmérő trónol középen
Hagyományosan a fordulatszámmérő trónol középen
Fotó megosztása:
42/45 Hétfokozatú a manuális váltó is. A duplakuplungos PDK 1,1 millió forintos extra
Hétfokozatú a manuális váltó is. A duplakuplungos PDK 1,1 millió forintos extra
Fotó megosztása:
43/45 Kerámiafék is rendelhető az autóhoz
Kerámiafék is rendelhető az autóhoz
Fotó megosztása:
45/45 Csodálatosan szól a kipufogó
Csodálatosan szól a kipufogó
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
993, 996 és 997 után az új 911-generáció kódja 991 lett
993, 996 és 997 után az új 911-generáció kódja 991 lett
Fehér tapétává olvadnak össze a behavazott fenyők, ahogy leforog a harmadik az alpesi országúton. A szívómotor egyre többet ad 400 lóerejéből, négyezernél, ötezernél és még hatezernél is jön egy rántás. A hathengeres boxer teleüvölti az éjszakát, frenetikus hangja a sejtjeink legmélyére hatol. Frenetikus hangzás
7400 felett nem nő a teljesítmény, váltok egyet, még egy enyhe bal-jobb-bal törés az útban, aztán a fékeké a főszerep. Szerinted menyivel mentünk? – kérdezi Gulyás Péter, kollégám az Origótól. Engem lefoglaltaz út, neki maradt ideje leolvasni, hogy 203-at mutatott a digitális kijelző.
1983 telén készült az első 4×4-es 911, amelyben René Metge és Dominique Lemoyne rögtön megnyerte az 1984-es Párizs-Dakart. 1986-ban a Porsche a 959-cel győzött
44 milliméterrel szélesebb a hátsó nyomtáv, mint a kétkerék-hajtású verzióban
44 milliméterrel szélesebb a hátsó nyomtáv, mint a kétkerék-hajtású verzióban
Egészen eddig a részegek makacsságával hittem abban, hogy a 911 Carrera a világ teteje. Képtelenség nála jobb sportautót csinálni, mert egyformán jól bevethető a közértig és a Nordschleifén is. De a Carrera 4 azt bizonyítja, hogy összkerékhajtással innen is van feljebb.
Bajos kiszúrni az oldalanként 22 milliméteres hátsó nyomtávszélesítést, de a hátsó lámpákat összekötő fénycsíkról azonosítható a 4×4-es Carrera. Új a jobb szélső műszerben lekérhető oszlopdiagram is, amely a tengelyek közötti erőelosztást mutatja.
Porsche Traction Management – a 911 hajtásrendszere
Amikor a lamellás kuplungban megnő az olaj nyomása, a folyadék összenyomja a lemezeket és az első kerekek is hajtanak
Amikor a lamellás kuplungban megnő az olaj nyomása, a folyadék összenyomja a lemezeket és az első kerekek is hajtanak
Alapesetben a Carrera 4 hátsókerék-hajtású, akárcsak a Nissan GT-R. Az elektronikus vezérlésű lamellás kuplung egy tizedmásodpercen belül átrendezi az erőelosztást és akár a nyomaték 100 százalékát is kaphatják az első kerekek, de a farmotorral terhelt hátsó kerekek tapadása miatt ez egy elméleti adat.
A rendszer aktív, tehát nem a kerékkipörgés aktiválja az első kerekek hajtását, mint a 911-ben 2008-ig használt, a Porschéhoz méltatlanul gagyi viszkokuplungos megoldással. A kiegyensúlyozott erőátvitel érdekében a kardántengely tökéletesen egyenes. Az erőelosztás kiszámításához a kormányzás szögét és a gázpedál állását is feldolgozza a rendszer.
65 kilóval könnyebb elődjénél az új összkerekes Carrera
65 kilóval könnyebb elődjénél az új összkerekes Carrera
A hátsó differenciálműben mechanikus diffizár segít talajra vinni és elosztani a két kerék között az erőt, amely duplakuplungos váltót rendelve elektronikus vezérléssel dolgozik.
A Porsche Torque Vectoring a jobban tapadó, kanyarban többnyire az ívkülső keréknek ad több erőt, amivel az autó nemcsak hatásosabban gyorsít ki, de agilisabb és jobban is fordul. Hasonló megoldást a BMW és az Audi is kínál, régebb óta a Honda Legend SH-AWD, a Mitsubishi Lancer Evóban 1996 óta van.
Csodálatosan szól a kipufogó
Csodálatosan szól a kipufogó
Állandó négykerék-hajtásával a Porsche veszett gyors sportkocsi. Aktív biztonsága fenomenális, arcpirító kanyarsebességnél sem veszít tapadásából. A magunkfajta törekvő műkedvelőnek kiautózhatatlanul sokat tud.
Hangélmény a kipufogóból
Kormányzása annyira pontos, hogy centiméterre megmondhatjuk vele az autónak, milyen íven forduljon. Bár sokszor téli körülmények között autóztunk, a vakmerőbbeknek is csúnyán el kell néznie egy kanyart, hogy a menetstabilizáló elektronika lámpája felvillanjon.
Nagyon mélyre engedhető az üléshelyzet. A kormány közel függőleges állása, vastagsága és a küllők kialakítása maga a tökély
Hétfokozatú a manuális váltó is. A duplakuplungos PDK 1,1 millió forintos extra
Hétfokozatú a manuális váltó is. A duplakuplungos PDK 1,1 millió forintos extra
A biztonság nem ment az élmény rovására, ezt a kipufogó önmagában megoldja.
A 991-es generációhoz van gombnyomásra vadítható kipufogó, de aki nem rendeli meg ezt az extrát, azt is elkápráztatja a Sport + állásban automatikusan, optimálisan adagolt gázfröccsökkel, ami főleg a kézi váltósban teszi simábbá a visszakapcsolásokat és tartja stabilan az autó farát.
Hét fokozat, kézzel
A kikezdhetetlenül jó PDK (duplakuplungos automata) helyett megcsíptük a szintén hétfokozatú manuális váltót.
30,6 és 39 millió forint között mozog a 4×4-es 911 alapára. Előbbi a 350 lóerős kupéra, utóbbi a 400 lóerős Carrera 4S Cabriolet-ra vonatkozik, kézi váltóval
A kulissza hasonlít a legtöbb autóéra, csak az ötödiktől jobbra kapcsolható még egy áttétel. A plusz fokozat ellenére könnyű bánni a pontosan sikló karral, mert 7-esbe csak ötödikből vagy hatodikból lehet váltani, amit egy reteszelés old meg. Videón a Carrera 4
Aligha váratlan, hogy a 911 szívómotorja párját ritkítja. Gázreakciója álomszerű, hangja, ereje és csodálatosan felépített teljesítménye feltüzeli az embert. S duplakuplungos váltóval még rajtautomatikát is kapunk, amit a cégre jellemző elegáns lezserséggel és perfekcionizmussal oldottak meg.
Nem kell kapcsolókat nyomkodni vagy menükben kotorászni. Az ideális rajthoz elég D-ben hagyni a váltót, nyomva tartani a féket és jobbal padlógázt adni. Az autó megfeszül, megjelenik a Launch control ready felirat és ha lelépsz a fékről, jön a kilövés. Főleg ennek köszönhetően jobb két tizeddel a PDK-s verziók 0-100-as ideje a manuális váltósokénál.
Kupéként 30,6 milliótól
Magyarországon a Porschék árát napi árfolyamon kalkulálja az importőr. 285 forintos euróval számolva a kézi váltós Carrera 4 kupé 30,6 millió forintba kerül, a szintén 350 lóerős kabrió alapára 34,5 millió Ft. A négyes jegyében a 400 lóerős Carrera 4S modellek 4,4 millió forinttal kerülnek többe.