Kegyetlen izomautóként tért vissza a Camaro, amely a műfaj egyetlen modelljeként rendes márkakereskedésben kapható. Ezért az autóért érdemes volt megmentenie az amerikai adófizetőknek a General Motorst.
1/70 Kegyetlen izomautóként tért vissza a Camaro, amely a műfaj egyetlen modelljeként rendes márkakereskedésben kapható. Ezért az autóért érdemes volt megmentenie az amerikai adófizetőknek a General Motorst
Kegyetlen izomautóként tért vissza a Camaro, amely a műfaj egyetlen modelljeként rendes márkakereskedésben kapható. Ezért az autóért érdemes volt megmentenie az amerikai adófizetőknek a General Motorst
Fotó megosztása:
2/70 Nem jó vele összeakadni, ha prédára les
Nem jó vele összeakadni, ha prédára les
Fotó megosztása:
3/70 Hogy kik az amazonok a képen, akik felveszik a harcot a sárga gépszörnnyel? A kérdés jogos: ők a Budapest Wolves Ladies, Magyarország első és mindezidáig egyetlen női amerikaifoci-csapata. Honi ellenfél híján hatodik éve az osztrák liga kemény résztvevői, akik ebben az évben két bajnokságban is újra összemérik erejüket régi és új ellenfeleikkel. Hogy hol készülnek fel ezekre a csatákra? Edzéseik a Budapest XIII. kerületi Láng Vasas Sporttelepen zajlanak. Bővebb információ: www.wolves.hu vagy www.facebook.com/budapestwolves
Hogy kik az amazonok a képen, akik felveszik a harcot a sárga gépszörnnyel? A kérdés jogos: ők a Budapest Wolves Ladies, Magyarország első és mindezidáig egyetlen női amerikaifoci-csapata. Honi ellenfél híján hatodik éve az osztrák liga kemény résztvevői, akik ebben az évben két bajnokságban is újra összemérik erejüket régi és új ellenfeleikkel. Hogy hol készülnek fel ezekre a csatákra? Edzéseik a Budapest XIII. kerületi Láng Vasas Sporttelepen zajlanak. Bővebb információ: www.wolves.hu vagy www.facebook.com/budapestwolves
Fotó megosztása:
5/70 Ők a Budapest Wolves női csapata. Van, aki a falban lassítja az ellenfelet és vannak fürge elkapók is. Azért szeretik ezt a sportot, mert agy is kell hozzá
Ők a Budapest Wolves női csapata. Van, aki a falban lassítja az ellenfelet és vannak fürge elkapók is. Azért szeretik ezt a sportot, mert agy is kell hozzá
Fotó megosztása:
6/70 Köszönjük a segítséget a női csapatnak és edzőiknek!
Köszönjük a segítséget a női csapatnak és edzőiknek!
Fotó megosztása:
7/70 Hátra legfeljebb a fotó kedvéért érdemes beülni
Hátra legfeljebb a fotó kedvéért érdemes beülni
Fotó megosztása:
9/70 Érthetetlen, hogy sikerült 9,3 négyzetméteren ennyire minimális helyet körülzárni
Érthetetlen, hogy sikerült 9,3 négyzetméteren ennyire minimális helyet körülzárni
Fotó megosztása:
10/70 Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni
Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni
Fotó megosztása:
11/70 6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban
6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban
Fotó megosztása:
13/70 1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat
1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat
Fotó megosztása:
14/70 Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28
Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28
Fotó megosztása:
15/70 1994-ben tért vissza a kabrió a negyedik szériában. 1967-től 4,8 millió Camaro talált gazdára, amíg 2002-ben, 8 évre leállt a gyártás
1994-ben tért vissza a kabrió a negyedik szériában. 1967-től 4,8 millió Camaro talált gazdára, amíg 2002-ben, 8 évre leállt a gyártás
Fotó megosztása:
17/70 Az ausztrál Holden hátsókerék-hajtású autói adták a padlólemezt. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros a futómű, hangolása és lengéscsillapítói is egészen mások, mint Amerikában
Az ausztrál Holden hátsókerék-hajtású autói adták a padlólemezt. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros a futómű, hangolása és lengéscsillapítói is egészen mások, mint Amerikában
Fotó megosztása:
18/70 A TT-k és Boxsterek szűkülve menekülnek előle
A TT-k és Boxsterek szűkülve menekülnek előle
Fotó megosztása:
19/70 3 év/100 000 kilométer rá a garancia, az átrozsdásodás elleni viszont csak hat év
3 év/100 000 kilométer rá a garancia, az átrozsdásodás elleni viszont csak hat év
Fotó megosztása:
21/70 Nagy skalp: a sárga kupé annyira feltűnő és körülrajongott autó, hogy egyszer leárnyékolt egy Ferrari 458 Italiát
Nagy skalp: a sárga kupé annyira feltűnő és körülrajongott autó, hogy egyszer leárnyékolt egy Ferrari 458 Italiát
Fotó megosztása:
22/70 Nem látszik rajta, de ordas kanyarsebességre képes
Nem látszik rajta, de ordas kanyarsebességre képes
Fotó megosztása:
23/70 Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni
Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni
Fotó megosztása:
25/70 ESP nélkül büntet, ha túl merészen adod a gázt. Elbizakodottság volna a Camarót közúton hergelni
ESP nélkül büntet, ha túl merészen adod a gázt. Elbizakodottság volna a Camarót közúton hergelni
27/70 Edzett gyomor kell padlógázhoz. Kevés nő viseli el melletted, amikor komolyra vált a tempó
Edzett gyomor kell padlógázhoz. Kevés nő viseli el melletted, amikor komolyra vált a tempó
Fotó megosztása:
29/70 18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes
18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes
Fotó megosztása:
30/70 Uralja a könyezetet
Uralja a könyezetet
Fotó megosztása:
31/70 Hozzá kell edződni a méreteihez, főleg a szélességéhez
Hozzá kell edződni a méreteihez, főleg a szélességéhez
Fotó megosztása:
33/70 Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt
Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt
Fotó megosztása:
34/70 Kőkemény lassulásra képes. Az első féktárcsák átmérője 355, a hátsóké 365 mm
Kőkemény lassulásra képes. Az első féktárcsák átmérője 355, a hátsóké 365 mm
Fotó megosztása:
35/70 300 ezer Ft a sárga fényezés és 220 ezer a csíkozás felára
300 ezer Ft a sárga fényezés és 220 ezer a csíkozás felára
Fotó megosztása:
37/70 45 éve lépett piacra
45 éve lépett piacra
Fotó megosztása:
38/70 A Chevy az első amerikai márka, amely hivatalosan importál izomautót a nagy vízen túlról. Jót tesz a márkaarculatnak
A Chevy az első amerikai márka, amely hivatalosan importál izomautót a nagy vízen túlról. Jót tesz a márkaarculatnak
Fotó megosztása:
39/70 Napszemüveget idéz a hátsó lámpa
Napszemüveget idéz a hátsó lámpa
Fotó megosztása:
41/70
Fotó megosztása:
42/70 A 20 collos kerekek ellenére elfogadható a rugózási kényelem
A 20 collos kerekek ellenére elfogadható a rugózási kényelem
Fotó megosztása:
43/70
Fotó megosztása:
45/70
Fotó megosztása:
46/70
Fotó megosztása:
47/70
Fotó megosztása:
49/70
Fotó megosztása:
50/70 Nem lesz olcsó gumizni
Nem lesz olcsó gumizni
Fotó megosztása:
51/70 Eredetileg a Small Block V8-at 1955-ben, egy évvel az első Burger King megnyitását követően mutatta be a Chevrolet. Az LS3 még mindig kétszelepes és rabul ejt
Eredetileg a Small Block V8-at 1955-ben, egy évvel az első Burger King megnyitását követően mutatta be a Chevrolet. Az LS3 még mindig kétszelepes és rabul ejt
Fotó megosztása:
53/70
Fotó megosztása:
54/70 Nagyon jó az üléshelyzet a Camaróban
Nagyon jó az üléshelyzet a Camaróban
Fotó megosztása:
55/70 Tolótetővel kritikussá csökken a fejtér
Tolótetővel kritikussá csökken a fejtér
Fotó megosztása:
57/70 A kormány bármelyik Cruze-é is lehetne
A kormány bármelyik Cruze-é is lehetne
Fotó megosztása:
58/70 Mutatósak a szögletes főműszerek
Mutatósak a szögletes főműszerek
Fotó megosztása:
59/70 Olajnyomásmérő, töltésmérő, olajhőmérséklet-mutató és a műszerfalit megduplázó vízhőfokmérő dobja fel az autót
Olajnyomásmérő, töltésmérő, olajhőmérséklet-mutató és a műszerfalit megduplázó vízhőfokmérő dobja fel az autót
Fotó megosztása:
61/70 Ugyanez sötétben
Ugyanez sötétben
Fotó megosztása:
62/70 Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display
Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display
Fotó megosztása:
63/70 Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab
Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab
Fotó megosztása:
65/70 Itt lehet váltani a szélvédőre vetítő kijelző adatait
Itt lehet váltani a szélvédőre vetítő kijelző adatait
Fotó megosztása:
66/70 Fölösleges a zene ehhez a motorhoz
Fölösleges a zene ehhez a motorhoz
Fotó megosztása:
67/70 Olcsó műanyagok mindenhol
Olcsó műanyagok mindenhol
Fotó megosztása:
69/70 Nem hiányzik a zenebona
Nem hiányzik a zenebona
Fotó megosztása:
70/70 Bónusztrack, nővel
Bónusztrack, nővel
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
6161 cm3, Benzin, V6
Teljesítmény
432 LE
Nyomaték
569 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
5,2 sec
Végsebesség
250 km/h
Fogyasztás (vegyes)
14,1 l / 100 km
1-8-7-2-6-5-4-3: nem, ez nem budapesti telefonszám, annál sokkal nemesebb számsor. Ez a Camaro motorjának gyújtási sorrendje, ami meghatározza a V8 karakterét.
Aki rajong a klasszikus amerikai tepsikért, biztos levette, hogy a modern nyolchengeres más ütemben ad szikrát a hengereknek, mint régen, így hangja is más. De semmivel nem rosszabb, mint a hősi időkben, abban a korszakban, amit a Camaro felidéz.
Európában a retrodivat termése a melegparádékon maszatoló MINI meg New Beetle, az amerikaiak bezzeg újra vehetnek Dodge Challengert, Ford Mustangot és Chevrolet Camarót, ha az eredetiről lemaradtak volna vagy épp megvolt nekik.
Camaro történelem: két évvel a Mustang után
6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban
6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban
Az első Camaro két évvel a Ford Mustang után, 1966-ban mutatkozott be. Önhordó karosszériája a torpedólemeztől hátrafelé húzódott, elöl pedig acél segédváz kapcsolódott hozzá. Négy dobfékje volt és szervo nélküli kormánya, a hathengeres motor 140 lóerőt adott tovább a háromfokozatú manuális sebességváltónak. Volt a hathengeresnek 4,1 literes változata is, 155 lóerővel, a 210 lóerős, 5,4 literes small-block V8 pedig megemelt sűrítési aránnyal 275 lóerőt is elért. Kapható volt továbbá a 6,5 literes big-block V8 325 és 375 lóerős változatban.
2. generáció 1981-ig
1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat
1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat
1970-ben jött is a második sorozat, amely 1981-ig maradt gyártásban. A következő Camaro a Nován alapult, a 4,1 literes és 155 lóerős V6 volt az alapmotorja. Az 5,7 literes SS 300 lóerőt tudott, de a kuncsaft dönthetett a 350 vagy 375 lóerős, 6,5 literes big-block V8 mellett is.
A harmadik generációs Camaro már segédváz és laprugós hátsó futómű nélkül készült. A futómű elöl MacPherson rendszerű volt, hátul csatolt lengőkaros, csavarrugókkal.
Újdonság a benzinbefecskendezés, a négyfokozatú automatikus váltómű, a négyhengeres motor, a 16 colos kerék és a ferdehátú karosszériaforma is. 1967 óta ez volt a Camaro első teljes megújulása.
Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28
Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28
1993-ben jelent meg a negyedik generáció új, többlengőkaros első futóművel és fogasléces kormányzással. Az alap sportkupé 160 lóerős 3,4 literes V6-ossal készült, a Z28, a Corvette 5,7 literes LT1 small-block V8-asával, amely 275 lóerőt adott le.
A vászontetős változat 1994-ben tért vissza. 2002-ben megszűnt a típus gyártása, így testvérmodellje, a Pontiac Firebird is kifutott, a Camaro csak 2009-re született újjá. Lamara Roland nyomán
Ilyen még nem volt: igazi garancia, igazi importőr
Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni
Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni
Elsőként az amerikai izomautók közül a Chevrolet forgalmazza Európában kigyúrt kupéját, ami egy nagyságrenddel megbízhatóbb háttér a szürkeimportban utazó kis cégeknél. A Camarónak van rendes értékesítési és szervizbázisa a Chevrolet Gyulainál, az importőr 3 év/ 100 000 km garanciát ad rá és nem kér érte sokat.
432 lóerővel, rongyos 14 millióért a hatása átütő. A legkomolyabb skalp egy Ferrarié volt, mert egy menő budai bevásárlóközpont előtt többen megbámulták, mint a 458 Italiát.
Máskor a járdáról integetettek, hogy toljam neki és láttam meglett családapákat földig lógó cekkerekkel percekig várni, csak hogy hallják beindulni a V8-as motort.
Hogy kik az amazonok a képen, akik felveszik a harcot a sárga gépszörnnyel? A kérdés jogos: ők a Budapest Wolves Ladies, Magyarország első és mindezidáig egyetlen női amerikaifoci-csapata. Honi ellenfél híján hatodik éve az osztrák liga kemény résztvevői, akik ebben az évben két bajnokságban is újra összemérik erejüket régi és új ellenfeleikkel. Hogy hol készülnek fel ezekre a csatákra? Edzéseik a Budapest XIII. kerületi Láng Vasas Sporttelepen zajlanak. Bővebb információ: www.wolves.hu vagy www.facebook.com/budapestwolves
Dramatizált indítás
Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni
Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni
A motorvezérlés azonnal felveri 2000-re a fordulatot, hogy a találkozás drámaisága meg ne kopjon. A motorzene nem hagy kétséget afelől, hogy ez a hang csak kolosszális gépben születhet. 6162 köbcentivel van is mögötte tüdő.
A közönség rajong érte, de városban nehéz közlekedni a kupéval. A kilátás minden képzeletet alulmúl, főleg ferdén előre nem látni ki az autóból. A mellvédként tornyosuló ajtó, a grizzlytalpnyi tükör és a drabális A-oszlop sejteni is alig engedi, mi van a kocsi körül.
Így driftel a WTCC-világbajnok, egy igen szép filmen
Szélesebb a Multivannél
Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt
Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt
Az autó eleve hatalmas, 1917 milliméterével szélesebb egy VW T5 Multivannél. Az előttünk menőnek hátborzongató látvány, ahogy agresszív orra kitölti a tükröt.
Nem siralmasan ócska, de igénytelen műanyagok uralják az utasteret, főleg az ajtót borító műanyaghéj csúf. Hightech randevúzik a gagyival, mert head-up display vetíti ki a fordulatszámot és a sebességet a szélvédőre.
Összetéveszthetetlen a váltója is
Érzésre irdatlan fémeket mozgat a váltókar. A rövidített kapcsolással pár centis utakon mozog és amíg hideg az olaj, férfikezet igényel.
Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab
Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab
Aki hanyagul váltogat, könnyen tol ötödiket a jobbra fent lévő rükverc helyett.
Emelt alapjárattal ezt is elbírja a motor, félrekapcsolás után nem fullad le ötödikben, hanem megmozdítja az autót.
Bár az LS3 is nyomórudakkal mozgatja a hengerenként két szelepet, a régi Small Blockhoz nincs már köze. A Corvette-ből átvett motor teljes egészében könnyűfém és már a hangjával is térdre kényszeríti az ellenfeleket.
András boldog:
Félelmetes lövedék
Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display
Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display
Normál forgalomban elég 1400-ig húzatni, nehogy vastag csíkokat égessen az aszfaltra. Mert van egy másik arca is: 4000 körül fenevaddá válik és belekalapálja az agyadba, hogy ő az utak királya.
Ha sikerül az őserő nagyobb részét konvertálni gyorsulássá, mint gumifüstté, 5,2 másodperc után jelennek meg háromjegyű számok a szélvédőn.
Pillanatok alatt félelmetes lövedékké válik az autó, 1769 kiló élősúly szállhat 250-nel.
Amikor az óra 260-at mutat, a motor még gyorsítana, de az elektronika elveszi a gázt, ilyesmi persze csak német autópályán tapasztalható meg.
Edzett gyomor kell padlógázhoz. Kevés nő viseli el melletted, amikor komolyra vált a tempó
Zabál. Nagyon
18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes
18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes
Sokan kérdezték, mennyit fogyaszt a V8. Sokat, épp azért 55 (!!!) milliméter a szívószelepek átmérője, hogy dőlhessen bele a benzin gazdagon. Könnyű vele kalkulálni, mert 100 kilométer majdnem 10 000 forintba kerül, a tesztátlag, sok autópályával és országúttal, 18,9 literre adódott.
Budapesten belül 24,3 litert mértünk 1400-1600-nál váltva, nagyon diszkréten haladva. Nem éri meg spórolni vele, de olyan tébolyultan gyorsul, hogy városban képtelenség nyomni neki: a kettes 120-ig ér, másodpercekkel később a motor a hármast is kivégzi 180-nál, a négyes 237-ig tart és akkor még van két fokozat. Eszement.
A regadó enyhülésével lementek a kupéárak
Audi S5 Coupé 3,0 TFSI quattro Stronic (333 LE)
19 244 260 Ft
Chevrolet Camaro 6,2 SS (432 LE)
14 050 000 Ft
Hyundai Genesis Coupe 3,8 Sport (302 LE)
9 990 000 Ft
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé (457 LE)
22 828 200 Ft
Nissan 370Z 3,7 (328 LE)
12 999 000 Ft
Túlélési stratégia
Amíg aktív az ESP, kis fenékriszálással túléled a padlógázt. A biztonsági elektronika két lépésben vonul háttérbe, a Competition mode-ban szabad kezet kapsz a faroláshoz, de ott van még a védőháló, ha nem adja ki.
Mindenféle segédlettől mentesen az autó csak jószántából tűr meg és büntet, ha túl merészen adod a gázt. Nem véletlenül mentünk reptérre fotózni, elbizakodottság a Camarót közúton hergelni.
Modern hardver
A padlólemezzel együtt a futómű hardverét is a Holden, a General Motors ausztrál leányvállalata adja. Az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztés hangolása az európai modellekben egész más, mint a tengerentúlon. A keményebb szilentek és új lengéscsillapítók csodát tettek, a sárga tepsi ordas kanyarsebességre képes, ha elég bátor vagy.
A hangolás attól mesteri, hogy a rugózási kényelem is elfogadható, a fenevad a 20 collos felnik ellenére nem rázza le a napcsiszemcsit a csajod orráról. Váratlanul pontos és érzékeny a kormányzás is, a Camaro nem sportautó, de komolyan veendő sportkupé.
Aki megengedheti magának, vegyen bátran Camarót! Ennél már csak drágább lesz a benzin és ezek az utolsó évek, amíg környezetvédelmi büntetőadók nélkül, a benzinkúti érvágással megúszható az az élmény, amit ez az autó nyújt.