Adatlap

Chevrolet Camaro Coupé 6,2 SS

Kegyetlen izomautóként tért vissza a Camaro, amely a műfaj egyetlen modelljeként rendes márkakereskedésben kapható. Ezért az autóért érdemes volt megmentenie az amerikai adófizetőknek a General Motorst
Kegyetlen izomautóként tért vissza a Camaro, amely a műfaj egyetlen modelljeként rendes márkakereskedésben kapható. Ezért az autóért érdemes volt megmentenie az amerikai adófizetőknek a General Motorst
Motor 6161 cm3, Benzin, V6
Teljesítmény 432 LE
Nyomaték 569 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,2 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 14,1 l / 100 km

1-8-7-2-6-5-4-3: nem, ez nem budapesti telefonszám, annál sokkal nemesebb számsor. Ez a Camaro motorjának gyújtási sorrendje, ami meghatározza a V8 karakterét.

Aki rajong a klasszikus amerikai tepsikért, biztos levette, hogy a modern nyolchengeres más ütemben ad szikrát a hengereknek, mint régen, így hangja is más. De semmivel nem rosszabb, mint a hősi időkben, abban a korszakban, amit a Camaro felidéz.

Európában a retrodivat termése a melegparádékon maszatoló MINI meg New Beetle, az amerikaiak bezzeg újra vehetnek Dodge Challengert, Ford Mustangot és Chevrolet Camarót, ha az eredetiről lemaradtak volna vagy épp megvolt nekik.

Camaro történelem: két évvel a Mustang után

6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban

6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban

6,5 literes Big Block V8 is volt az első Camaróhoz, 325 és 375 lóerős változatban


Az első Camaro két évvel a Ford Mustang után, 1966-ban mutatkozott be. Önhordó karosszériája a torpedólemeztől hátrafelé húzódott, elöl pedig acél segédváz kapcsolódott hozzá. Négy dobfékje volt és szervo nélküli kormánya, a hathengeres motor 140 lóerőt adott tovább a háromfokozatú manuális sebességváltónak. Volt a hathengeresnek 4,1 literes változata is, 155 lóerővel, a 210 lóerős, 5,4 literes small-block V8 pedig megemelt sűrítési aránnyal 275 lóerőt is elért. Kapható volt továbbá a 6,5 literes big-block V8 325 és 375 lóerős változatban.

2. generáció 1981-ig

1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat

1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat

1970-től 1981-ig maradt gyártásban a Novára épülő második sorozat


1970-ben jött is a második sorozat, amely 1981-ig maradt gyártásban. A következő Camaro a Nován alapult, a 4,1 literes és 155 lóerős V6 volt az alapmotorja. Az 5,7 literes SS 300 lóerőt tudott, de a kuncsaft dönthetett a 350 vagy 375 lóerős, 6,5 literes big-block V8 mellett is.

A harmadik generációs Camaro már segédváz és laprugós hátsó futómű nélkül készült. A futómű elöl MacPherson rendszerű volt, hátul csatolt lengőkaros, csavarrugókkal.

Újdonság a benzinbefecskendezés, a négyfokozatú automatikus váltómű, a négyhengeres motor, a 16 colos kerék és a ferdehátú karosszériaforma is. 1967 óta ez volt a Camaro első teljes megújulása.

Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28

Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28

Ez a harmadik generáció, egy 1984-es ZR 28


1993-ben jelent meg a negyedik generáció új, többlengőkaros első futóművel és fogasléces kormányzással. Az alap sportkupé 160 lóerős 3,4 literes V6-ossal készült, a Z28, a Corvette 5,7 literes LT1 small-block V8-asával, amely 275 lóerőt adott le.

A vászontetős változat 1994-ben tért vissza. 2002-ben megszűnt a típus gyártása, így testvérmodellje, a Pontiac Firebird is kifutott, a Camaro csak 2009-re született újjá. Lamara Roland nyomán


Ilyen még nem volt: igazi garancia, igazi importőr

Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni

Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni

Nagyon kevés a fejtér, aki magasabb az átlagnál, csak félrehajtott fejjel tud vezetni


Elsőként az amerikai izomautók közül a Chevrolet forgalmazza Európában kigyúrt kupéját, ami egy nagyságrenddel megbízhatóbb háttér a szürkeimportban utazó kis cégeknél. A Camarónak van rendes értékesítési és szervizbázisa a Chevrolet Gyulainál, az importőr 3 év/ 100 000 km garanciát ad rá és nem kér érte sokat.

432 lóerővel, rongyos 14 millióért a hatása átütő. A legkomolyabb skalp egy Ferrarié volt, mert egy menő budai bevásárlóközpont előtt többen megbámulták, mint a 458 Italiát.

Máskor a járdáról integetettek, hogy toljam neki és láttam meglett családapákat földig lógó cekkerekkel percekig várni, csak hogy hallják beindulni a V8-as motort.

Hogy kik az amazonok a képen, akik felveszik a harcot a sárga gépszörnnyel? A kérdés jogos: ők a Budapest Wolves Ladies, Magyarország első és mindezidáig egyetlen női amerikaifoci-csapata. Honi ellenfél híján hatodik éve az osztrák liga kemény résztvevői, akik ebben az évben két bajnokságban is újra összemérik erejüket régi és új ellenfeleikkel. Hogy hol készülnek fel ezekre a csatákra? Edzéseik a Budapest XIII. kerületi Láng Vasas Sporttelepen zajlanak. Bővebb információ: www.wolves.hu vagy www.facebook.com/budapestwolves

Hogy kik az amazonok a képen, akik felveszik a harcot a sárga gépszörnnyel? A kérdés jogos: ők a Budapest Wolves Ladies, Magyarország első és mindezidáig egyetlen női amerikaifoci-csapata. Honi ellenfél híján hatodik éve az osztrák liga kemény résztvevői, akik ebben az évben két bajnokságban is újra összemérik erejüket régi és új ellenfeleikkel. Hogy hol készülnek fel ezekre a csatákra? Edzéseik a Budapest XIII. kerületi Láng Vasas Sporttelepen zajlanak. Bővebb információ: www.wolves.hu vagy www.facebook.com/budapestwolves

Dramatizált indítás

Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni

Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni

Competition módban, visszavonult, de még éber ESP-vel is bőven lehet farolgatni


A motorvezérlés azonnal felveri 2000-re a fordulatot, hogy a találkozás drámaisága meg ne kopjon. A motorzene nem hagy kétséget afelől, hogy ez a hang csak kolosszális gépben születhet. 6162 köbcentivel van is mögötte tüdő.

A közönség rajong érte, de városban nehéz közlekedni a kupéval. A kilátás minden képzeletet alulmúl, főleg ferdén előre nem látni ki az autóból. A mellvédként tornyosuló ajtó, a grizzlytalpnyi tükör és a drabális A-oszlop sejteni is alig engedi, mi van a kocsi körül.

Így driftel a WTCC-világbajnok, egy igen szép filmen

Szélesebb a Multivannél

Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt

Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt

Nem érdemli meg az autót, aki a buszmegállók népének nem nyom egy kövér gázt


Az autó eleve hatalmas, 1917 milliméterével szélesebb egy VW T5 Multivannél. Az előttünk menőnek hátborzongató látvány, ahogy agresszív orra kitölti a tükröt.

Nem siralmasan ócska, de igénytelen műanyagok uralják az utasteret, főleg az ajtót borító műanyaghéj csúf. Hightech randevúzik a gagyival, mert head-up display vetíti ki a fordulatszámot és a sebességet a szélvédőre.

Összetéveszthetetlen a váltója is

Érzésre irdatlan fémeket mozgat a váltókar. A rövidített kapcsolással pár centis utakon mozog és amíg hideg az olaj, férfikezet igényel.

Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab

Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab

Nehezen és pontosan jár a váltó, férfias darab


Aki hanyagul váltogat, könnyen tol ötödiket a jobbra fent lévő rükverc helyett.

Emelt alapjárattal ezt is elbírja a motor, félrekapcsolás után nem fullad le ötödikben, hanem megmozdítja az autót.

Bár az LS3 is nyomórudakkal mozgatja a hengerenként két szelepet, a régi Small Blockhoz nincs már köze. A Corvette-ből átvett motor teljes egészében könnyűfém és már a hangjával is térdre kényszeríti az ellenfeleket.

András boldog:

Félelmetes lövedék

Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display

Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display

Fordulatszámmérőt is kirajzol a head-up display


Normál forgalomban elég 1400-ig húzatni, nehogy vastag csíkokat égessen az aszfaltra. Mert van egy másik arca is: 4000 körül fenevaddá válik és belekalapálja az agyadba, hogy ő az utak királya.

Ha sikerül az őserő nagyobb részét konvertálni gyorsulássá, mint gumifüstté, 5,2 másodperc után jelennek meg háromjegyű számok a szélvédőn.

Pillanatok alatt félelmetes lövedékké válik az autó, 1769 kiló élősúly szállhat 250-nel.

Amikor az óra 260-at mutat, a motor még gyorsítana, de az elektronika elveszi a gázt, ilyesmi persze csak német autópályán tapasztalható meg.

Edzett gyomor kell padlógázhoz. Kevés nő viseli el melletted, amikor komolyra vált a tempó

Edzett gyomor kell padlógázhoz. Kevés nő viseli el melletted, amikor komolyra vált a tempó

Zabál. Nagyon

18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes

18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes

18,9 literes átlagfogyasztással sokba fájt 780 kilométer. A Camaro mindig éhes


Sokan kérdezték, mennyit fogyaszt a V8. Sokat, épp azért 55 (!!!) milliméter a szívószelepek átmérője, hogy dőlhessen bele a benzin gazdagon. Könnyű vele kalkulálni, mert 100 kilométer majdnem 10 000 forintba kerül, a tesztátlag, sok autópályával és országúttal, 18,9 literre adódott.

Budapesten belül 24,3 litert mértünk 1400-1600-nál váltva, nagyon diszkréten haladva. Nem éri meg spórolni vele, de olyan tébolyultan gyorsul, hogy városban képtelenség nyomni neki: a kettes 120-ig ér, másodpercekkel később a motor a hármast is kivégzi 180-nál, a négyes 237-ig tart és akkor még van két fokozat. Eszement.

A regadó enyhülésével lementek a kupéárak
Audi S5 Coupé 3,0 TFSI quattro Stronic (333 LE) 19 244 260 Ft
Chevrolet Camaro 6,2 SS (432 LE) 14 050 000 Ft
Hyundai Genesis Coupe 3,8 Sport (302 LE) 9 990 000 Ft
Mercedes-Benz C 63 AMG  Coupé (457 LE) 22 828 200 Ft
Nissan 370Z 3,7 (328 LE) 12 999 000 Ft

Túlélési stratégia

Amíg aktív az ESP, kis fenékriszálással túléled a padlógázt. A biztonsági elektronika két lépésben vonul háttérbe, a Competition mode-ban szabad kezet kapsz a faroláshoz, de ott van még a védőháló, ha nem adja ki.

Impresszív számok: 432 lóerő/5900, 569 Nm/4600. 5,2s százig, 250-ben limitált végsebesség, 1769 kilós önsúly és kézi váltóval 14,1 literes gyári átlagfogyasztás

Impresszív számok: 432 lóerő/5900, 569 Nm/4600. 5,2s százig, 250-ben limitált végsebesség, 1769 kilós önsúly és kézi váltóval 14,1 literes gyári átlagfogyasztás

Mindenféle segédlettől mentesen az autó csak jószántából tűr meg és büntet, ha túl merészen adod a gázt. Nem véletlenül mentünk reptérre fotózni, elbizakodottság a Camarót közúton hergelni.

Modern hardver

A padlólemezzel együtt a futómű hardverét is a Holden, a General Motors ausztrál leányvállalata adja. Az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztés hangolása az európai modellekben egész más, mint a tengerentúlon. A keményebb szilentek és új lengéscsillapítók csodát tettek, a sárga tepsi ordas kanyarsebességre képes, ha elég bátor vagy.

A hangolás attól mesteri, hogy a rugózási kényelem is elfogadható, a fenevad a 20 collos felnik ellenére nem rázza le a napcsiszemcsit a csajod orráról. Váratlanul pontos és érzékeny a kormányzás is, a Camaro nem sportautó, de komolyan veendő sportkupé.

Aki megengedheti magának, vegyen bátran Camarót! Ennél már csak drágább lesz a benzin és ezek az utolsó évek, amíg környezetvédelmi büntetőadók nélkül, a benzinkúti érvágással megúszható az az élmény, amit ez az autó nyújt.