Hét embernek elég szűkös
Hét embernek elég szűkös

Hét embernek elég szűkös

Hét embernek elég szűkös


Sosem gondoltam volna, hogy a jópofa Citroën C15-ös utódjából valaha értékelhető családi autó lesz. Lett.

Ma ott tartok, hogy a pénztárcámat szorongatva igenis racionális döntés mellette voksolni, főleg ha a még tervben sem lévő porontyokra gondolok. Mostani tesztautónkba anya, apa mellett pedig öt apró csöppség is befér. Sajnos, szó szerint csöppségek.

Hét kicsi törpe

A Berlingóba 240 ezer forintért rendelhető a plusz két hátsó ülés, – pont annyiért, amennyiért a nemrégiben nálunk járt Peugeot Partnerhez – ami azzal a kellemetlen mellékhatással jár, hogy a középső sor is előrecsúszik 9 centiméterrel.

Kellemes a belső is

Kellemes a belső is

Kellemes a belső is


Ezzel a lépéssel likvidáljuk az ottani kényelmes utazás lehetőségét is, így jól gondoljuk meg, szükségünk van-e a harmadik sor ülésre. Ha csak szökőévben egyszer, bátran hanyagoljuk.    
 
Hétszemélyes felosztásban 170 centi felett kényelmesen nem lehet elférni az első sornál hátrébb, ezzel máris kizárhatjuk a munkásszállítást, mint kiegészítő kereseti lehetőséget. Inkább az óvodák környékén jelentkezzünk az állásajánlatokra.

Biztonságból majdnem ötös

Négy csillagot kapott a francia családi járgány az Euro NCAP-törésteszten. 64 km/órás frontális ütközésnél az új modell megerősített A- és B-oszlopainak köszönhetően az utastér épp maradt. A műszerfal kialakítása azonban hagyott némi kívánnivalót maga után, de a Berlingo kis híján így is elérte az öt csillagot. Részletek itt.

Mindent ki lehet venni, ha útban van

Mindent ki lehet venni, ha útban van

Mindent ki lehet venni, ha útban van


A harmadik sorba főleg a beszállás jelent nagy kihívást, menet közben hasonló kényelmet nyújt, mint egy sorral előrébb. Sőt, mivel csak egy emberrel kell a lábtéren osztozni, tömött állapotban elképzelhető, hogy ott jobb ülni.

Kivehető ülések

A háromsoros Berlingo ellen szól a lenullázott csomagtér is, plusz az ülések közé fedetlenül behányt csomagok minden jóérzésű tulajdonosra a frászt hozzák, ha ott kell hagyják valahol az autójukat.

Kötelezőnek persze egyáltalán nem kötelező magunkkal cipelni a kihasználatlanul maradt üléseket, sőt ha akarjuk, mind az öt különálló ülést kitermelhetjük az utastérből, ha jó erőben vagyunk. Mindenesetre sajnáljuk, hogy a középső sor nem tologatható sínen, mert úgy egy teljes értékű ötszemélyes autóként lehetne használni, amikor nem épp személyszállítással foglalkozunk.

Tessék lapozni. A túloldalon kiderül, miért személyautós Berlingo


Tágas, de személyautós

A hátsó sorokra jellemző lábtértől eltekintve a Berlingo ritka tágas és kényelmes autó érzetet kelti, ami főként a kéznyújtásnyira lévő tetőből fakad. A szép számban található pakolórekesznek hála praktikus is, bár a térképzseb
lehetne mélyebb és szélesebb a mostaninál.

Tágas a tér

Tágas a tér

Tágas a tér


Van kesztyűtartó a műszerfal tetején, akad egy felső tároló is, sőt a harmadik sorban is van pohártartó, ha úgy alakul. Középen két felhajtható asztalkáért kell megküzdenie az ott ülőknek, tűszünet idején viszont inkább csak útban vannak a térdnek.

Ha valakinek egy régi, teherautóból farigcsált személyszállító lebeg a szeme előtt, akkor érdemes körülnéznie a Berlingóban, ahol gyakorlatilag semmi nem emlékeztet bennünket ilyesmire.

Mindent ki lehet venni, ha útban van

Mindent ki lehet venni, ha útban van

Mindent ki lehet venni, ha útban van


Normális, személyautós burkolatok köszönnek vissza mindenütt, nincsenek burkolatlanul hagyott lemezek, és olyan olcsónak tűnő megoldások, amelyek nem valóak egy mostani autóba.

C4-es futóművel

Nemcsak a beltér, de a kis dobozos vezethetősége is abszolút személyautós, aminek lehet némi köze a C4-estől örökölt futóműnek. Citroënhez képest elég közvetlen, igaz a magasabb felépítés miatt nem is ülnénk szívesen egy vajpuhán ringatózó autóban. Erős pozitívum, hogy a menetzajok nem nőnek bántóan országúton, vagy autópályán sem, igaz egy hatsebességes váltónak ilyenkor már lehetne haszna.

Erős, de takarékos

Lehetne hosszabb is

Lehetne hosszabb is

Kéne egy hosszabb tengelytávú SZGK-kivitel


Összességében rendkívül pozitívan tudunk nyilatkozni a 110 lóerős, 1,6 literes dízelmotorról is, ami a választható legizmosabb motor a Berlingo motorpalettáján.

Alapjárat közelében ugyan távol áll az erőstől, de később érkezik a nyomaték is, és a nyugodt tempótól a sportosig bármire képes. A 173 km/órás sebességnél többre nem vágytunk, a 8 liter alatti városi fogyasztás pedig kielégítő egy hétszemélyes autótól.

5,5 millió körül

A Citroën  Berlingo ára 7 személyes változatban, a legerősebb motorral, a nálunk vendégeskedő Multispace kivetelben 5,5 millió körül mozog, amiből jócskán lehet még lefelé faragni. A Berlingo még ennyiért is kedvező vételnek számít, hasonlóan sokszemélyes, minden hájjal megkent családi autót hasonló áron nem nagyon találni a piacon. 

Konkurensek:
 

Típus, modell
Árak
Peugeot Partner 1,6 HDI 110 LE Premium 7 személyes 5 415 000
Fiat Doblo 1.9 Mjet 120 LE Family 5 050 000

Műszaki adatok, ár a következő oldalon 


Műszaki adatok -Citroen Berlingo 1.6 HDi 110LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(110)/400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,5
Végsebesség (km/h) 173
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,9
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 147
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1852
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 517-3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1504/636
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Multispace 110 LE: 5 335 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Remek családi autó, de a hétszemélyes kivetel nem biztos, hogy jó választás
Pontszám (max. 10)   7 pont

Mellette – Ellene
  • Hét ülés
  • Kis fogyasztás
  • Csinos belső
  • Variálható utastér
  • Középen szűkös
  • Kár, hogy nem a hosszabb tengelytávú modellből készült a hétszemélyes változat