A BMW ezúttal Szlovéniába, Ptujba száműzött minket, hogy összetettebb terepen próbálhassuk ki az új X3-at. Hogy ne érezzük nagyon kényelmetlenül magunkat, három kollégával egy 520d-t kapunk az útra. A navigációs ülésben kaptam helyet, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis Ptujig minden gond nélkül eljutottunk, de ott, lévén, hogy egyetlen apró, kinyomtatott Google Map oldal állt rendelkezésre, kerültünk egyet. Legalább megnéztük a város esti fényeit. -Itt jegyezném meg halkan, hogy az ülésfűtés a világ első számú találmánya a műszempilla mellett. Kevés felemelő pillanat van egy 4 órás út alatt, de az minden gondot feledtet, hogy végre egyszer nem fázik a derekad…
Ptuj, nem tudod kimondani háromszor egymás után
Szlovénia überkirály hely. Komolyan. Utoljára 13 éves koromban voltam egy edzőtábor alkalmával, de akkor az utazás más jellege miatt csak az izzadságcseppekre és a sajgó talpakra emlékszem. Viszont most elámultam tőle. Gyönyörű tájak, tiszta levegő, bámulatos erdők és (nem akarok túl sok jelzőt felhalmozni) orbitális hegyi utak. Nem volt persze minden ilyen zökkenőmentes a Ptujba vezető úton… Nem tudom, minek volt köszönhető, de a szlovén hatóságok egyszer csak kiemelték a fehér 520-ast a sorból.
Mintegy negyed órára elvették minden iratunkat, Csongornak rácsukták a lábára az ajtót, próbálták kideríteni az alvázszámot, és úgy egyébként, nagyon idegesek voltak körülöttünk. Az eredmény negatív, nem találtak semmi törvénytelent, bár nálam volt félkamu LV táska, kicsit féltem.
Ptujban egy termálszállóban foglaltuk el az ágyakat, korlátlan wellness használattal. Persze én megint nem olvastam el, hova megyünk, így nem vittem fürdőruhát. Megkímélvén társaimat a törölközőbe csavart szaunázástól, szomorúan terveztem a fennmaradt óráimat a vacsoráig.
Nem szoktam hotelszobát fotózni, de a fürdőszobában előkaptam a gépet. A kádat ugyanis fel lehetett tölteni a termálvízzel, így le sem kellett menni a medencéig. Pompás volt!:)
Az ájulás elmaradt
A tesztelésre egy igen hosszú fél napot kaptunk, sárral, jéggel, hóval, napsütéssel, betonnal, szakadékkal, tóval és fenyőerdővel. Nos, én az autó kivételes tulajdonságairól nem tudok nyilatkozni, mert én nem ájultam el tőle. Az viszont biztos, hogy ment, nem maradt a sárban, nem kellett erőlködni a gödörben és az autópályán is tette a dolgát. Kényelmes volt, és olyan egyszerűen jó. A fiús dolgokat nem méltatom, azt már úgyis megtette helyettem Tamás a nagy Ámérikában.
Vajon milyen az igazi magyar zene?
A kedves szlovén PR-esek elhalmoztak minket minden jóval: irreálisan cuki host fiúk pörögtek az autók körül induláskor, bekészítették a vizeket a pohártartóba, és valaki nemzetközi zenékkel is feltöltötte az X3 belső memóriáját. A nemzetközin azt értem, hogy az aznap felvonuló nációk 2-3 előadójának albuma is felkerült az X3 válogatásra. Most mindenkinek van 10 másodperce, hogy kitalálja, a magyarok mit kaptak.
…
Igen, Ákos nyert, így azonnal elindult a Banzáj, viszont a listát tovább görgetve a nagy befutó mégis egy fiatal tehetség lett. Most hallgassuk meg együtt Fruzsi dalát, és képzeljünk magunk alá egy fekete ikszhármast.
Nem, én sem tudom az okát.
Még mindig szeretlek, iDrive!
Ezzel indultunk útnak a már egy évvel ezelőtt is emlegetett legsármosabb hávégés újságíróval, Csongorral a szlovéniai havasokba. Az autó ülései kényelmesek, a sebváltó könnyen kezelhető, minden olyan egyértelmű, olyan „béemvés”. A 320d kupé óta iDrive lover vagyok, így én leginkább a gomb csavargatásával és nyomkodásával voltam elfoglalva az összkerék tanulmányozása helyett. Nekem ugyanis annyi pont elég, hogy akkor, úgy, annyira és arra megy, amerre én akarom. Ezt pedig teljesítette, köszönöm.
Itt a baj nem kicsi
Az elemző férfiak többségével ellentétben azért az X3 mégsem X5. Bár az utóbbival még nem volt közelebbi kapcsolatom, azért a parkolóban állva csak az kavargott a fejemben, hogy valami baj van ezzel az X3-mal. Nagynak nem elég nagy, kicsinek nem elég kicsi? Időhúzásnak érzem, mielőtt végül úgyis veszel egy X5-öst.
Gyerekülés vagy vodkásüveg?
Az új X3-at úgy reklámozzák, hogy ezzel aztán igazán lehet csajozni, persze más minőségben, mint a kupékkal. Ezzel az ember már feleséget is talál, a feleség meg ezzel együtt legényt és autót is? Tény, hogy ha adva van egy 28 éves, közepesen jóképű, ideális testi paraméterekkel rendelkező férfi egyed egy kétüléses vagánykodós bármivel, azzal az ember lánya maximum napokat tervez előre. Ha viszont ugyanez az egyed egy fokkal szerényebb, ám annál praktikusabb X3-assal visz karácsonyi bevásárlásra, azzal nagyobb távlatokban számol. Arról pontos adatokat nem tudok szolgáltatni milyen eséllyel lehet az új X3-mal feleséget fogni, engem egy angol lorddal fogtak meg… De értsd ezt úgy, hogy te ma még a haverokat viszed egyik dizsiből a másikba a hátsó ülésen, a kedves viszont ezekben a pillanatokban már a gyereküléseket nézegeti a neten.
Óvatosan az X3-mal, srácok!
Tehát az X3 kellőképpen fiatalos, ideális az agglegény élet végső határán. Nem kell a nászútról hazatérve még frissen lecserélni, simán ki lehet hajtani belőle az árát. Az általam tesztelt X3 xDrive20d 184 lóerős, 1995 cm3-s, négy hengeres, 16 szelepes változata 12 millió forint körül van. Ezer köbcentivel nagyobb, 306 lóerős, hat hengeres, 24 szelepes viszont már majdnem 17 millió forint, amit nem igazán érzek indokoltnak. (Mi a tököm az a szelep, és ezt ki figyeli egyáltalán???) Véleményem szerint, tehát, az X3 hosszútávon kiváló befektetés, de vigyázz, akit X3-mal csábítasz el, azzal úgy számolj, marad!