Platina
Régebben már teszteltünk Navarát, a mostani vendég főként a különleges felszereltsége miatt ugrott be hozzánk. Igaz, a Navara már megjelenése idején is alaposan elkényeztette a vásárlókat, hiszen a munkaautókban nem megszokott extrák miatt már akkor is igen népszerű modellnek számított.
Cifra sárjáró
A gyári felépítmény és az eredeti Nissan platóbélés kifejezetten jól mutat az alapból is roppant látványos monstrumon. Ezen felül extra fényezés, napfénytető, kétzónás klíma, spéci kárpitozás, navigációs berendezés és hatlemezes hifi várja azokat, akik nem feltétlenül munkagépnek vesznek platós autót. Mindez túlzásnak tűnhet, de nem vagyunk egyformák.
Van, akit boldoggá tesznek az ilyen finom részletek, én inkább sajnálnám, ha hónaljig mocsaras gúnyában kéne beülnöm ezekbe az elektromosan állítható bőrfotelekbe. Az autó terepjáró képességét arcul csapó fellépőket viszont ki nem állhatom. Értelmük csekély, csak útban vannak terepen és beszállásnál egyaránt. Tessék róla leszedni!
Motor
A Navara sikerében nagy szerepe volt a bivalyerős motoroknak, amikkel alaposan megelőzték a konkurenciát. Már a kezdetektől volt belőle 174 lóerős kivitel, amely sokkal erősebb volt a konkurensek átlagosan 120-140 lóerős autóinál.
Jelenleg a részecskeszűrő miatt csupán 171 lovat kapunk a Navarával, de ez is bőven elég a boldogsághoz. Nemcsak a platót rámolhatjuk így tele mindenféle nehéz rakománnyal, hanem komolyabb utánfutót, hajót is bátran utána köthetünk. A visszaigényelhető ÁFA pedig már csak hab a tortán. Fogyasztása sem elviselhetetlen, a tíz liter körüli átlaggal nem lehetünk elégedetlenek.
Platólakó
Pickupoknál gyakran nem hagyja nyugodni az embert a tudat, hogy a kedves tolvaj urak bármikor leemelhetnek valamit a platóról. Erre a bajra jó megoldás a zárt felépítmény.
Külön öröm, ha gyári, az autó minden paraméteréhez illő darab kerül hátra, amelyben még a rakomány rögzítéséhez szükséges rögzítőfülek is megvannak. Így az időjárás viszontagságait nehezebben tűrő, kényesebb, vagy értékesebb rakomány is biztonságban utazhat át a jégesővel megbolondított nyolcadik kerületen is.
Kattintás után gyári galéria, törésteszt érkezik.
Menet közben
A Navarát jó vezetni. Nagyon jó. A hörgő dízelhang jót tesz az ember lelkének, és nem is megy rosszul a 171 lovas dízellel. Ha városban, simán hátsókerék-hajtással közlekedünk, gyakran meg is csikordulnak a kerekek. Az autó hatékony fékezését tanulni kell, alaposan bele kell taposni a pedálba, a simogatás itt kevés.
Törésteszt: másodikra három csillag
A törésteszteken eleinte gyötrelmesen leszerepelt a Navara, a pickup életvédelmére adott egyetlen csillagot is megvonta az EuroNCAP. Az oldalütközési teszten nem volt semmi gond, de a félfrontális törésteszt mérési eredményei életveszélyt jeleztek. A baj orvosolható volt, de az eredmény kiadásával a szervezet nem várta meg a kocsi átalakítását, ami kellemetlen égés volt a Nissannak. Az autó a légzsák-vezérlőegység módosítása után már sokkal jobb eredményt ért el. Második nekifutásra a Navara három csillagot kapott, érdekes módon a vezető lábára leselkedő veszélyek a legnagyobbak. A gyermekek teljes biztonságban vannak benne, de még a gyalogosokra sem túl veszélyes az ormótlan vasdarab. |
Közben persze aggodalom nélkül átgázolhatunk gödrön, kátyún, csatornafedélen, az autó valószínűtlenül simán fut keresztül szinte mindenen. Hatfokozatú manuális váltóját nem kell gyakran piszkálni, a motor kellően nyomatékos ahhoz, hogy ne kelljen folyton a váltással bíbelődni.
Gyári képeken így fest a Navara
Magas
Magas építése miatt a gyorsabb kanyarok rengeteg élményt tartogatnak. Persze csak akkor, ha nincs megpakolva a plató. Olyankor inkább türtőztessük magunkat, jobb a békesség, mert a magas súlypont miatt érhetik a sofőrt meglepetések.
Élvezetes vele a városi lét is, mert a magasból tisztán átlátni a forgalmat, a hatalmas tükrökből meg tökéletesen végiglátni a kocsi szögletes, meglepetésektől mentes oldalát.
Igazán mégis terepen érzi magát otthon az autó. Valódi, kézzel kapcsolható négykerék-hajtás, illetve felező segíti a sikeres terepjárást. Ha kezd reménytelenné válni a helyzet, akkor még a hátsó differenciálzárat is segítségül hívhatjuk.
Szóval igazi, könnyen érthető terepjáró a Navara, nem valami agyonelektronikázott szeszélyes csoda. Mindez tanknyi acélból készült futóművel, laprugóval, merev híddal hátul, és hatalmas fordulókörrel, billegős kanyarokkal. Aki szereti, annak nagyon szórakoztató. Mi szerettük.
Az utolsó lapra maradtak a technikai részletek. Katt!
Műszaki adatok – Nissan Navara 2,5 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2488 |
Furat x löket (mm) | 89 X 100 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 126(171)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 403/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,8 |
Végsebesség (km/h) | 170 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,6 |
Vegyes (l/100 km) | 9,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 264 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség (mm) | 5220/1850 |
Tengelytáv (mm) | 3200 |
Plató hosszúság/szélesség | 1511/1560 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 2039/774 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 80 |
Gumiméret | 255/65 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Nettó alapár (forint) | 7 890 400 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ITT! |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|