Odafelé négy órát ültünk a müncheni reptéren a palermói chartergépre várva. Közben a csupa üveg és acél terminál külső udvarán épp olyan A6-osok gyakorlatoztak, amiket vezetni mentünk; ha kaptunk volna egy órát és ideadták volna az egyik kocsit a müncheni tesztflottából, már jöhettem is volna vissza. De nekünk még pár óra röpdösés, egy éjszakai sztrádás száguldás, egy defekt miatt elmaradó vidéki tesztvezetés, majd egy újabb sztrádás visszaszáguldás és még egy fél nap röpdösés kellett ahhoz, hogy most leírhassam: az új A6-os érkezése az égegyadta világon semmiféle meglepetést nem jelent senkinek.
Rövidebb, de morcosabb
A müncheni reptéren irdatlan kampány zajlik, tesztautókkal, billenő rámpa megmászásával a Quattro-rendszer nagyobb dicsőségére
A müncheni reptéren irdatlan kampány zajlik, tesztautókkal, billenő rámpa megmászásával a Quattro-rendszer nagyobb dicsőségére
Fotó megosztása:
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Fotó megosztása:
Fehér lemezek fekete felnivel: ebony és ivory
Fehér lemezek fekete felnivel: ebony és ivory
Fotó megosztása:
Igazi belsősáv-takarító pofija lett az új A6-osnak
Igazi belsősáv-takarító pofija lett az új A6-osnak
Fotó megosztása:
LED-tenger a hátsó lámpákban
LED-tenger a hátsó lámpákban
Fotó megosztása:
7 milliméterrel rövidebb, mint az elődmodell
7 milliméterrel rövidebb, mint az elődmodell
Fotó megosztása:
Az orrát egyszerűen levágták - a sajttájon sokszor elhangzott, mennyivel rövidebb az új modell első túlnyúlása
Az orrát egyszerűen levágták - a sajttájon sokszor elhangzott, mennyivel rövidebb az új modell első túlnyúlása
Fotó megosztása:
Audi-marketingesek álma: egyen-luxusautók az egyen-luxusbungalók előtt. Van benne valami hátborzongató
Audi-marketingesek álma: egyen-luxusautók az egyen-luxusbungalók előtt. Van benne valami hátborzongató
Fotó megosztása:
A müncheni reptér belső udvara Audiba öltözött
A müncheni reptér belső udvara Audiba öltözött
Fotó megosztása:
Ez már a mi második tesztautónk, a kétliteres dízel, közepesen felszerelve
Ez már a mi második tesztautónk, a kétliteres dízel, közepesen felszerelve
Fotó megosztása:
A fényszóró nem LED-es, az ülés nem motoros, csak elöl hajt és még a hátsó üléstámlák sem dönthetők. Mégis nagyszerű autó, harmonikusabb, mint a fullextrás V6-osok
A fényszóró nem LED-es, az ülés nem motoros, csak elöl hajt és még a hátsó üléstámlák sem dönthetők. Mégis nagyszerű autó, harmonikusabb, mint a fullextrás V6-osok
Fotó megosztása:
LED-fényszóró nélkül is fensőbbségesen agresszív az A6-os arca
LED-fényszóró nélkül is fensőbbségesen agresszív az A6-os arca
Fotó megosztása:
A menetjelző fény messziről jelzi: Audi közeleg
A menetjelző fény messziről jelzi: Audi közeleg
Fotó megosztása:
A sima xenonlámpa se rossz, nem hiányzik a LED-es csúcs-csoda
A sima xenonlámpa se rossz, nem hiányzik a LED-es csúcs-csoda
Fotó megosztása:
Elegáns, tömör német limuzin
Elegáns, tömör német limuzin
Fotó megosztása:
Egy szicíliai templomhomlokzat előtt
Egy szicíliai templomhomlokzat előtt
Fotó megosztása:
Hosszú orr, magas övvonal, szűk ablakok
Hosszú orr, magas övvonal, szűk ablakok
Fotó megosztása:
Volt, aki koreaiasnak nevezte az A6 fenekét. Én azért paskolgatnám szívesen
Volt, aki koreaiasnak nevezte az A6 fenekét. Én azért paskolgatnám szívesen
Fotó megosztása:
Az új A6-os nemzetközi bemutatóját Szicíliára szervezték. Elég zaklatottra sikerült a bemutató, a kocsira jutott vagy 300 kilométer és 3-4 óra, ennek fele sötétben. Mi pedig még defektet is kaptunk. De azért átjött, hogy jó kis kocsi lett ez.
Az új A6-os nemzetközi bemutatóját Szicíliára szervezték. Elég zaklatottra sikerült a bemutató, a kocsira jutott vagy 300 kilométer és 3-4 óra, ennek fele sötétben. Mi pedig még defektet is kaptunk. De azért átjött, hogy jó kis kocsi lett ez.
Fotó megosztása:
Két benzin- és három dízelmotor, 4 vagy 6 hengerrel - egyelőre
Két benzin- és három dízelmotor, 4 vagy 6 hengerrel - egyelőre
Fotó megosztása:
Az új A6 legjobban felszerelt példányai mindent tudnak, amit egy autónak manapság tudnia lehet. Hibrid is lesz majd. Talán.
Az új A6 legjobban felszerelt példányai mindent tudnak, amit egy autónak manapság tudnia lehet. Hibrid is lesz majd. Talán.
Fotó megosztása:
Bármilyen nagy feneket kerít az Audi az új modellnek, egy kis űr maradt bennem a bemutató után. Semmi forradalmit nem láttunk
Bármilyen nagy feneket kerít az Audi az új modellnek, egy kis űr maradt bennem a bemutató után. Semmi forradalmit nem láttunk
Fotó megosztása:
Magyar miniszternek lenni továbbra se lesz rossz - már ami az autót illeti
Magyar miniszternek lenni továbbra se lesz rossz - már ami az autót illeti
Fotó megosztása:
Ilyet csak német kocsik tudnak, minden más náció autójának ajtaja be kellene csukódjon ilyen meredek emelkedőn
Ilyet csak német kocsik tudnak, minden más náció autójának ajtaja be kellene csukódjon ilyen meredek emelkedőn
Fotó megosztása:
Szicíliának jól áll az A6-os
Szicíliának jól áll az A6-os
Fotó megosztása:
A kétliteres dízel 170 lovas teljesítménye meg se kottyan a futóműnek, féknek
A kétliteres dízel 170 lovas teljesítménye meg se kottyan a futóműnek, féknek
Fotó megosztása:
Szürkében, alubetéttel nem túl fantáziadús, de hívogató és komfortos az A6
Szürkében, alubetéttel nem túl fantáziadús, de hívogató és komfortos az A6
Fotó megosztása:
A beltér ergonomikus, tágas és lakályos. Csak a rövid ülőlapot nem értem
A beltér ergonomikus, tágas és lakályos. Csak a rövid ülőlapot nem értem
Fotó megosztása:
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
Fotó megosztása:
Hatalmas, színes kijelző az órák között
Hatalmas, színes kijelző az órák között
Fotó megosztása:
A sávtartó automatika gombja a bajusz végén lenne, ha ebben a kocsiban lenne
A sávtartó automatika gombja a bajusz végén lenne, ha ebben a kocsiban lenne
Fotó megosztása:
A touchpad gyakorlatilag semmire se jó, a menü bonyolultabb, mint a BMW-k i-Drive-ja
A touchpad gyakorlatilag semmire se jó, a menü bonyolultabb, mint a BMW-k i-Drive-ja
Fotó megosztása:
A klíma és a hifi kifogástalan
A klíma és a hifi kifogástalan
Fotó megosztása:
Furcsán meredek a műszerfal, a kijelző pedig annyira közel van a kézhez, hogy az érintőképernyős telefonhoz szokott kéz minduntalan kinyúl megnyomni rajta valamit. Persze hiába
Furcsán meredek a műszerfal, a kijelző pedig annyira közel van a kézhez, hogy az érintőképernyős telefonhoz szokott kéz minduntalan kinyúl megnyomni rajta valamit. Persze hiába
Fotó megosztása:
A felbontás pazar, és ez csak a másodrendű kijelző
A felbontás pazar, és ez csak a másodrendű kijelző
Fotó megosztása:
A navit itt is mutatja, középen is, de a szélvédőre is ki lehet vetíteni (ha megrendeli a HUD-ot a zember)
A navit itt is mutatja, középen is, de a szélvédőre is ki lehet vetíteni (ha megrendeli a HUD-ot a zember)
Fotó megosztása:
300-ig skálázott óra a kétliteres dízelben. Kicsit azért erős
300-ig skálázott óra a kétliteres dízelben. Kicsit azért erős
Fotó megosztása:
Spéci gombok a világításkonzolon gyalogosfelismerésre, okos világításra
Spéci gombok a világításkonzolon gyalogosfelismerésre, okos világításra
Fotó megosztása:
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
Fotó megosztása:
A tolatókamera képe jó, de aki tolatott már felülnézeti képet generáló BMW-vel, csak mosolyog rajta
A tolatókamera képe jó, de aki tolatott már felülnézeti képet generáló BMW-vel, csak mosolyog rajta
Fotó megosztása:
A MMI nevű ember-gép interface főmenüje
A MMI nevű ember-gép interface főmenüje
Fotó megosztása:
Látványos de kicsit nehéz eligazodni benne/rajta
Látványos de kicsit nehéz eligazodni benne/rajta
Fotó megosztása:
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
Fotó megosztása:
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
Az első ülések majdnem tökéletesek, csak a combtámasz rövid. Pedig még ki is lehet húzni
Fotó megosztása:
Rakodóhely csak a minimálisan szükséges mértékben: egy víz, egy mellény, egy telefon, meg ami a szűk kesztyűtartóba befér
Rakodóhely csak a minimálisan szükséges mértékben: egy víz, egy mellény, egy telefon, meg ami a szűk kesztyűtartóba befér
Fotó megosztása:
A pedálrend kifogástalan
A pedálrend kifogástalan
Fotó megosztása:
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl
Fotó megosztása:
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Fotó megosztása:
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Fotó megosztása:
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Hátul kicsit jobb az A6-ban, mint elöl. Sofőrös autónak is megfelel
Fotó megosztása:
A csomagtartó 530 literes. Tágas, de buta. A kalaptartó alját nem burkolták le
A csomagtartó 530 literes. Tágas, de buta. A kalaptartó alját nem burkolták le
Fotó megosztása:
Jobbkezesek előnyben
Jobbkezesek előnyben
Fotó megosztása:
A mi autónkban csak defektjavító szett volt pótkerék helyett. Fel is használtuk
A mi autónkban csak defektjavító szett volt pótkerék helyett. Fel is használtuk
Fotó megosztása:
A kétliteres dízel kicsit kulturálatlanul jár, de hétköznapi használatra bőven elég az A6-ba
A kétliteres dízel kicsit kulturálatlanul jár, de hétköznapi használatra bőven elég az A6-ba
Fotó megosztása:
Csikós kolléga defektet javít
Csikós kolléga defektet javít
Fotó megosztása:
Csikós kolléga defektet javít
Csikós kolléga defektet javít
Fotó megosztása:
A tesztautó specifikációja. Én nem engednék ennél jobb autót venni az állami flottába
A tesztautó specifikációja. Én nem engednék ennél jobb autót venni az állami flottába
Fotó megosztása:
Aki ezt a piktogramot érti, jelentkezzen!
Aki ezt a piktogramot érti, jelentkezzen!
Fotó megosztása:
Hétfokozatú DSG-váltó
Hétfokozatú DSG-váltó
Fotó megosztása:
Elektromos kormánymű
Elektromos kormánymű
Fotó megosztása:
Könnyű kasztni sok alumíniummal
Könnyű kasztni sok alumíniummal
Fotó megosztása:
Állítólag a vevők szeretik a touchpadet
Állítólag a vevők szeretik a touchpadet
Fotó megosztása:
Szicília és A6-ok
Szicília és A6-ok
Fotó megosztása:
Szicília és A6-ok
Szicília és A6-ok
Fotó megosztása:
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Egy szicíliai resort-hotelt szemelt ki az Audi az új felső-középkategóriás limuzin bemutatójára
Úgy látszik, az autók lassan elérik növekedésük fizikai korlátait, mint annak idején a dinoszauruszok. Az Audi A6 negyedik generációja rövidebb, mint elődje, ha csak hét milliméterrel is.
Amit veszít méretben, pótolja fellépésben. Hirtelen lecsapott orr, páratlanul gonosz, hideg tüzű szemek, mindez körülvéve egy magasan húzott, széles övvonal-korláttal: az A6-ról üvölt, hogy drága, német luxusszedán.
A hatás kiteljesítéséhez már csak annyit kell tennie a megrendelőnek, hogy ügyesen választ színt, jó hideget (pár jellemző név a kínálatból: JégEzüst, KvarcSzürke, HoldfényKék, AviátorKék, FantomFekete). A színhez pedig még ügyesen kell párosítani jó kis technós, pengeszerű felnit a 16-tól 20 collig terjedő kínálatból.
a videó a hirdetés után indul
Audi A6-osok mászkálnak billenő rámpára a müncheni reptéren
Belül pihepuha lágyság
Amilyen elutasító, fensőbbséges, arisztokratikus, mégis modern épület az A6 kifelé, olyan kellemes, lakályos, nyugodt barokk nappali befelé. Két tesztautót próbáltunk ki, az első egy háromliteres dízel Quattro volt, közel mindennel felszerelve, amivel csak lehet. Gyönyörű fabetétek, bézs bőr, az automata váltó komfortja, mindenre vigyázó elektronika, légrugó.
Elegáns, tömör német limuzin
Elegáns, tömör német limuzin
A másik egy szürke belsejű, szürke kárpitos kocsi volt, kétliteres dízellel, kézi váltóval, acélrugókkal, ha nem is fapadosan, de azért jóval szolidabban felszerelve. Csak egy dolog volt bennük közös. A hangulat.
Tömörség, orral, füllel, ujjal érezhető minőség, sőt, qualität. Az egész kocsiban összevissza egy konkrét hibát bírtam feljegyezni: az ülőlap furcsán rövid, kihúzott combtámasszal olyan hosszú, amilyennek egy BMW-é betolttal.
Viszont minden, ami fontos kézre áll, minden egyértelmű, a vezetés technikájára egy pillanatig se kell figyelni. Csendes suhanás, a külvilág megnyugtatóan távol, a gondok-bajok kívül rekednek, az A6 világa a biztonságos anyaméh, ahova semmi veszély, mi több, semmi probléma nem juthat el.
Talán ezért szeretik ennyire a magyar politikusok.
Van benne hájtek, de nem attól jó autó
Egy német presztízsmárka sok területen lépéskényszerben van, amikor új modellt fejleszt. Ott van a másik kettő honfitárs, ugye, meg a japánok, akik ugyancsak nem ma kezdték az elektronikát. Nagy a stressz, nagy a nyomás – ezért aztán időnként előbukkannak fura dolgok.
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
Klasszikus Audi-belsős stílusjegyek, modern felfogásban
Az A6 beépített wifi-routere képes nyolc internetes eszköz egyidejű kezelésére. Minek? Négy ember, négy telefon, négy laptop – de ki vezet? És hol van akkora mobil sávszélesség, hogy kiszolgáljon egy közös fedélzeti World of Warcraft-hadjáratot – IP-alapú konferenciabeszélgetéssel az ellenségekkel?
Nagyszerű dolog a Google Map alapú navigáció, tényleg hasznos, hogy egy google-keresés találata alapján adhatom meg a célt. De az már kicsit mosolyogtató, hogy a láthatóan nem tegnap épült szicíliai golfpályán állva a műholdas fénykép körülöttünk olajligetet mutat.
Az MMI-nek (MultiMediaInterface) nevezett menürendszer túl bonyolult. Minden komolyabb beállítás két-három szinttel van mélyebben, mint várnám. A BMW I-Drive-ja sokkal logikusabb, de a Mercedes Comandja is egyértelműbb. Legalábbis nekem.
Érdekes okosságok az új A6-ban a teljesség igénye nélkül. Igazi autóipari újdonság nincs köztük…
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
A Google Map alapú navi látványos, de nem túl friss. Itt valójában már golfpálya van olajligetek helyett
– LED-fényszórók integrált ködlámpa funkcióval – a navigáció adataitól és a sebességtől függő világításkép – alumínium váz és karosszériaelemek a teljes tömeg 20%-ában – gyalogosfelismerő éjjellátó rendszer – sávtartó automatika aktív kormányzással – légrugó állítható karakterisztikával – sportdifferenciálmű – hétfokozatú kétkuplungos automata váltó bizonyos motorokhoz – fokozatmentes automata váltó más motorokhoz – önálló megállásra, elindulásra képes követőradar – automatikus lassítás, majd vészfékezés ráfutásos baleset előtt – elektronikus táblafelismerő rendszer – automata parkolórendszer – internetkapcsolat nyolc vezeték nélküli eszköznek
Az Audi remek érzékkel csapott le egy más gyártók által érthetetlen módon fel nem fedezett lehetőségre: a notebookokkal rég elterjedt touchpad, magyarul tapipad alkalmazására. Viszont ahelyett, hogy a tapipaddal kurzort irányíthatnánk a képernyőn (állítólag ez túlságosan elvonná a sofőr figyelmét), az érintőfelületet csak arra használhatjuk, hogy rádióállomást választunk vele, vagy pedig beírhatjuk rajta a navigáció célpontját. Jópofa, de szerintem tökéletesen haszontalan.
Adatlap
Audi A6 – 2011
Motor |
2967 cm3, Dízel, V6 |
Teljesítmény |
245 LE |
Nyomaték |
580 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
6,2 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,9 l / 100 km |
Ugyanakkor a meredek műszerfalon remekül kézreálló központi kijelzőt hiába böködöm, nem érintőképernyős. A fejlesztőmérnök, akivel beszélgettem, azt mondta, hogy az Audi nem hisz az érintőképernyőben, mert sok kocsiban túl messze van a kijelző a sofőrtől, kényelmetlen elnyúlkálni odáig.
De, mondom, az A6-ban nem, ott pont jó távolságban van! Az igaz, mondta a mérnök. És ennyiben maradtunk.
Még szerencse, hogy az A6 alapjaiban annyira eltalált kocsi, hogy még a nem igazán jól sikerült informatikai-elektronikai rendszerek érezhető kuszasága sem tudja elrontani. Az Audi nem diktálja, csak követi a trendet hi-tech terén, de sebaj, hiszen igazán nagyszerűen érzi az autóépítés alapjait.
A kétliteres dízel 170 lovas teljesítménye meg se kottyan a futóműnek, féknek
Futómű, motor, váltó, hajtás: minél egyszerűbb, annál jobb
A rövid sztrádás menetek után sajnos nem tudok sok első kézből származó tapasztalatot átadni az A6-okról. Se a sportdifferenciálmű driftkészségét, se a nagy motor végsebességét, igazi erejét, de még a DSG kézzel kapcsolgatásának élményét sem tudtam kiautózni.
Maradt annyi, hogy a légrugós felfüggesztés és az új elektro-mechanikus kormánymű együtt eléggé elbizonytalanítja az egyenesfutást, aztán az emberre végképp a frászt hozza, amikor a sávtartó robotpilóta erőszakosan visszakormányoz a sáv széléről, ha elbambulunk. Máskülönben a 245 lóerős 3.0 TDI Quattro hétfokozatú kétkuplungos automata váltóval (magyarul DSG) egy igen jóféle luxuslimuzin. Fogyasztást nem tudok, de a lent olvasható hatliteres hivatalos adaton azért igen jót derültem.
Audi A6 2011 – néhány változat főbb adatai |
|
|
|
|
|
|
2.0 TDI (6 f. kézi) |
3.0 TDI Multitronic fok. mentes |
3.0 TDI Quattro S-Tronic aut. 7 fok. aut. |
2.8 FSI Quattro S-Tronic 7 fok. aut. |
3.0 TFSI Quattro S-Tronic 7 fok. aut. |
Lökettérfogat |
|
|
|
|
|
1968 |
2967 |
2967 |
2773 |
2995 |
Hengerek/szelepek |
|
|
|
|
|
4/16 |
V6/24 |
V6/24 |
V6/24 |
V6/24 |
Telj. (kW[LE]) |
|
|
|
|
|
130[174] |
150[204] |
180[245] |
150[204] |
220[300] |
Max. nyom. (Nm) |
|
|
|
|
|
380 |
400 |
500 |
280 |
440 |
Menetteljesítmények, fogyasztás |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
|
|
|
|
|
8,7 |
7,2 |
6,1 |
8,1 |
5,5 |
Végsebesség (km/h) |
|
|
|
|
|
228 |
240 |
250 |
240 |
250 |
Vegyes fogy. (l/100 km) |
|
|
|
|
|
4,9 |
5,2 |
6,0 |
8,0 |
8,2 |
Mégis, isten bizony, nem ez kéne otthonra. A kétliteres dízel 177 lóerővel, hatfokozatú kézi váltóval, vasrugókkal annyira hozza az „egybe’van” érzést, ahogy se a BMW, se a Mercedes. Kár, hogy mikor épp elkezdtem volna élvezni a nagy testtől teljességgel váratlan könnyedséget egy hegyi út elején, le kellett állnunk egy defekt miatt.
Csikós kolléga defektet javít
Csikós kolléga defektet javít
Mire pedig a pótkerék helyén talált kis kompresszor a tömítőpalackon keresztül telefújta a gumit levegővel és fehér trutymóval, már csak annyi időnk maradt, hogy a legrövidebb úton visszamenjünk a reptérre.
Elvileg legfeljebb 80-nal, amint azt a leírás hatalmas betűkkel a lelkünkre kötötte. De szerencsére a defekt után már nem én vezettem, különben még mindig ott ülnénk a palermói reptéren. Visszafelé néha a 160-ba is belekarcolt a merész sofőr, összesen négy gyerekünk árvaságának viharfellegét fejünk fölé rángatva. Jelentem, megúsztuk, tehát a szükségjavított lyukas kerékre vonatkozó biztonsági előírás eléggé elővigyázatos.
Na jó, persze igazán ez sem kéne otthonra. Otthonra, ha már német presztízsmárka, hát mégis BMW kéne. Egyrészt kulturáltabb a dízelmotorja, másrészt a jó végén hajt. Bocs, Audi.
Szicília és A6-ok
Ez is csak egy autó, sajnos, pedig abból már több van, mint elég
Kár, hogy igazi áttörést nem hozott az A6. Se vízhajtású térenergia-motor, se hidegfúziós generátorok, de még egy nyomorult hibridrendszer se került bele. (Állítólag majd lesz, de hiszem, ha látom.)
Az A6 bemutatója után pont ugyanazzal az érzéssel jöttem haza, mint a nagyobb tesó, a nálunk hivatalból csak a legfelsőbb vezetőknek és persze a közepesnél némileg kisebb városok polgármestereinek járó A8, az igazi über-autó tavalyi tesztjéről.
OK, ezt tudja négy keréken hétköznapi használatra a világ iparának krémje, rendben van. De mikor jön már az igazi újdonság?
Egyre több irányból susogja a világ: elfogy az olaj, elönt az árvíz, itt a világvége. És akkor ennek a végét járó világnak az egyik legprofibb autógyártója tényleg arra hegyezi ki a 2011-es év első sajtóeseményét, hogy az új autója nyolc laptopot tud a netre kapcsolni egyszerre?
Most akkor ki nincs képben, a susogó hangok, vagy az autóipar?