Eljött az igazság pillanata, az elmaradt török út után végre Magyarországra is megérkezett az új Renault-modell, a Fluence. Megnéztük, kipróbáltuk, vezettük. 

Kategóriák között

Jó pár éve az autógyárak rákaptak arra, hogy kategóriák közé készítsenek új modelleket. Hasonló történt a Fluence esetében is, őt – a forgalmazó bevallása szerint – történetesen a mérete alapján a felső-közép-, míg az ára szerint az alsó-közép kategóriába sorolnák. Valahová a Megane és a Laguna közé, hogy akár üzletembereknek, céges autónak, akár családi kocsinak is eladhatóvá váljon a nyolcvan országban forgalmazott Fluence.

Neked hogy mondják a neved?
3,2 milliótól indul
Ejtsd: Flüansz

Ejtsd: Flüansz

Ejtsd: Flüansz


Az új Renault-modell nevét „Flüansz”-nak ejtik azok, akik a feltétlenül szükségesnél jóval több csigát ettek már meg életükben. 

Ha már nem röhögünk azon az elképzelt jeleneten, amint belépünk a Renault-kereskedés ajtaján és az első szimpatikus értékesítőnek elkurjantjuk magunkat: – Jó napot kívánok, szeretnék egy Rönó Flüanszt, már jó úton járunk. A szó jelentése amúgy „könnyed folytonosság”. Vagy valami hasonló.

Motorok

Kezdetben a Fluence-t egyféle benzines és kétféle dízelmotorral lehet megvásárolni. A benzines 1,6 literes 16 szelepes, 110 lóerővel, míg a dízelek 1,5 literesek, 85, illetve 105 lóerős teljesítménnyel. Az év közepétől a dízelpaletta kicsit átalakul, a 2011-től kötelező Euro5-ös előírások miatt részecskeszűrőt kapnak a motorok és a teljesítményük is 90, 110 LE-re nő. Az erősebb dízelek hatfokozatú, kézi váltóval érkeznek, de idővel lesz majd duplakuplungos, automatikus váltó is.
Válságmodell a Renault-tól: Fluence 70

A Renault hazai vezetésének bölcs előrelátásáról tanúskodik, hogy az árlistán hiába keressük a sportosnak szánt kétliteres, 140 lóerős, benzines változatot, amelyhez fokozatmentes, automatikus váltó is rendelhető. Már ahol ezt igénylik a vásárlók.

A legolcsóbb sem fapados

4618mm hosszú

4618mm hosszú

4618 mm hosszú


Ha már válságmodellnek is tekinthetjük a típust, akkor kerítsünk magunknak valami fapados kivitelű, igazán olcsón megszerezhető tesztautót. Mondjuk egy 1,6-os Confortot.

A belső felszereltség már az alapváltozatban sem mondható szegényesnek. Van manuális klíma, elektromos ablak, hifi, négy irányban állítható kormány, fedélzeti számítógép és a megszokott, idétlen helyen bekapcsolható tempomat is.

Egy elnézett autó rövid históriája:

Az autó belseje nem tartogat nagy meglepetést. Sőt, semmilyen meglepetést nem okoz a beltér, a korábban már megismert Renault-modellek építőelemeiből készült a Fluence is. Hely van bőven, egyedül a fejtér miatt panaszkodhatnak a hátsó sorba delegált, magasabb figurák. 190 centivel már határozottan kellemetlen ott utazni, de az alacsonyabbaknak nem lehet komolyabb panaszuk. 

Raktér

A négyajtós Nyugat-Európában nem menő

A négyajtós Nyugat-Európában nem menő

A négyajtós Nyugat-Európában nem menő


Négyajtós modellhez illően nagy, kis híján ötszáz literes csomagtartó várja a poggyászokat. Kár, hogy a csomagtartófedél zsanérjai csúnyán belelógnak a hasznos térbe, így rámolás előtt alaposan át kell gondolni, mit hová is pakolunk.

A rossz döntés becsukhatatlan csomagtartót vagy összezúzott rakományt eredményezhet. Jó hír, hogy a csomagtartónak van saját kilincse, a rossz pedig az, hogy a csomagtartónak nincs fogantyúja, így nedves időben retkesek leszünk a fémlemez fogdosásától.

Rossz utakra tervezték

Rossz utakra tervezték

Rossz utakra tervezték


A rövid tesztúton nyomatékos, talán a feltűnésmentesnél pont eggyel hangosabb motorral és élvezetesen kapcsolható, ötfokozatú váltóval találkoztunk. Hangulatában talán a Megane-ra hasonlít jobban az autó, csak mindenfelé nagyobb helyet követel magának a térben. Futóművét inkább a kelet-európai és mediterrán térségek rossz útjaira hangolták, amely így a kátyúkkal megspékelt téli utakon jó arcát mutatta.

Biztonság

Egyelőre az EuroNCAP töréstesztjére még várnunk kell, addig csak remélhetjük, hogy a többfokozatú első légzsákokkal, oldal- és függönylégzsákokkal felvértezett autó ötcsillagos eredménnyel végez majd a teszteken.

Jól áll a hárombetűs rövidítésekkel is az autó, akad benne ABS, EBV, ESP és ASR is. Mindez már az alapváltozattól jár a vevőknek.

Ismerős alapokból építkeztek

Ismerős alapokból építkeztek

Ismerős alapokból építkeztek


A legolcsóbb Fluence 3 590 000 forinttól vihető el, de ha a Renault Credit finanszírozást választja a tulaj, akkor további négyszázezer forint kedvezmény – és öt év vagy 100 ezer km garancia – illeti meg, így a kezdőár 3,2 millióig is lefaragható.

Alább a bevezetőárak olvashatóak, amelyek most a listaárhoz képest 300 ezer forintnyi kedvezményt is tartalmaznak. Érdekes, hogy a dízelmotorért csupán kétszázezres felárat kérnek, és a legolcsóbb, legdrágább modellek között sincs egymillió forintnyi különbség sem.

Renault Fluence bevezetőárak:

Motorválaszték Confort Exception Privilége
1,6 16V (110 LE) 3 590 000 3 890 000 3 990 000
1,5 dCi (85 LE) 3 790 000 X X
1,5 dCi (105 LE) X 4 390 000 4 490 000