Az üzenet egyértelmű, ha dinnyét veszünk a piacon, és bringával szállítanánk haza, tegyünk rá sisakot. Félretéve a viccet, akinek fontos a nyakán imbolygó dinnye épsége, használjon sisakot kerékpáron is, magának tesz vele jót.

Sőt, az ellenzők számára akad pár statisztika, vizsgálat, ami bizonyítja, hogy a két keréken közlekedés biztonságosabb bukóval. Ausztráliában vizsgálat igazolja, hogy 23 százalékkal csökkent a fejsérülések gyakorisága ott, ahol a kerékpárosok számára a sisakot kötelezővé tették (jelenleg a világon csak Új-Zélandon, Ausztráliában és Kanada bizonyos tagállamaiban kötelezik a bringásokat a bukósisak használatára).

Érdekesek a sisakellenesek érvei, szerintük a fejvédő sok embert eltántorít a tekeréstől, így kevesebb a bringás, több az autós, nagyobb a veszély, valamint maga a védőfelszerelés sugározza, sejteti a veszélyességet, ezzel szintén elveszi az emberek kedvét. Tovább árnyalja a képet, hogy ezt a jelenséget is körülbástyázzák tudományos kutatások, amelyek arra jutottak, hogy a megfelelő infrastruktúra növeli a bringások valós biztonságát.