Lewis Hamilton és a Mercedes már a nyári szünet előtt visszavette a vezetést a bajnokságokban Sebastian Vetteltől és a Ferraritól, és bár a Scuderia az első őszi versenyen, a Belga Nagydíjon még győzni tudott a német pilótával, a maranellóiak azóta újabb rossz döntések és a négyszeres világbajnok hibái miatt még nagyobb hátrányba kerültek.

A múlt vasárnapi Szingapúri Nagydíj különösen fájdalmas vereséget jelentett, hiszen előzetesen a Ferrari számított az éjszakai futam favoritjának, főleg, hogy az előző évek alapján a Mercedes mumusa volt az utcai pálya, a délkelet-ázsiai városállamban lehetett volna sokat hozni a címvédőkön, ám végül Hamilton sima győzelmet aratott, az esélytelen harmadikként beérő Vettel előtt, ráadásul még Kimi Räikkönen is csak Valtteri Bottas mögött végzett.

A Ferrari a konstruktőri versenyben 37 ponttal áll a Mercedes mögött, Vettel lemaradása még nagyobb Hamiltonnal szemben, 40 pont. Az olasz csapatra és a német pilótára záporoznak a kritikák a sajtó és a szurkolók részéről is, ám a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene azt mondja, egyedül ő felelős.

„Az egyetlen hiba, amit láthatnak, én magam vagyok. Én felelek a csapatért. Ha nem jönnek az eredmények, az is az én felelősségem. Nem Sebastiané, nem a mérnökéé, nem a szerelőké. Az enyém” – mondta a versenyt követően.

„Ha valakit hibáztatni akarnak, itt vagyok. Bár a baj már így is megvan, szóval felesleges folytatni, de ha szeretnék, állok elébe. Mindenkitől elfogadom a kritikát, főleg azoktól, akik már képesek voltak győzni korábban, de csakis jó szándékkal, nem rosszindulattal. A rosszindulatú kritika nem korrekt” – folytatta.

Arrivabene kiállása érthető és becsülendő, de az ilyen és ehhez hasonló nyilatkozatok veszélye, hogy az év végi kudarc esetén a Maranellóban nagy hagyományokkal rendelkező bűnbakkeresés idején első számú célponttá teszi magát.