A nyolcvanas években gyártásba került pár érdekes vízió, akkor még bátrabbak voltak a kis szériákban, érdekes konstrukciókban gondolkodó cégek. Egy német vállalat például a strandautók piacát nézte ki magának, és úgy érezték, elképzeléseiknek legjobb alapot a Lada 2105-ös adhat.

A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 1 A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 2

A Bohse Euro-Star tulajdonképpen a Trabant Tramp továbbgondolása, egy ajtók nélküli, nyitott jármű, főleg napimádó kirándulásokhoz, a Mini Moke, és Citroën Méhari által taposott ösvényt követve. A forma meglehetősen egyedi, mondhatni ronda, de nem csak ez gátolta meg a Bohse sikereit.

A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 3

Egy korabeli cikk szerint az elbaltázott, vászon tetőszerkezeten, ajtón ki-be járt a szél és az esővíz, és a hatvan lóerős 1,2 literes motor sem volt a legjobb társ a hosszú túrákhoz. Ritkasága viszont előnyére vált, információnk szerint 250 darabot gyártottak, így ma már érdekes gyűjtői darabnak számít. Legalábbis az ilyen furcsaságokra gerjedő gyűjtők körében.

A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 4 A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 5

A mérsékelt sikerek nem tántorították el a német strandkocsi gyártót, a Lada Samara alapjaira készítettek hasonlóan mókás platós életmódautót, de azért visszavettek a radikális kialakításból, a B-oszlopig megmaradt az utaskabin, ami jót tett a menetkomfortnak, és nem utolsósorban a biztonságérzetnek.

A legkülönösebb Ladát a németeknek köszönhetjük 6