A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a nyáron hirdette meg a Forma-1 következő, 2020-23-as gumiszállítási tenderét, amelyre a jelenlegi partner Pirelli mellett a koreai Hankook is pályázott.
Az FIA mindkét jelentkező pályázati anyagát megfelelőnek minősítette, így az F1-et szervező Formula One Management (vagyis a mögötte álló jogtulajdonos, a Liberty Media) döntése lesz, melyik gyártóval szerződik.
Annyi biztos, hogy a korábbi F1-es tapasztalatokkal még nem rendelkező Hankooknál komolyan gondolják a dolgot, ugyanis amellett, hogy a Brigdestone korábbi F1-es szakemberét, Hirohide Hamasimát tanácsadóként alkalmazzák, az előzetes fejlesztésekhez, tanulmányokhoz beszereztek egy módosított Forma-2-es autót, sőt a Williams egyik 2011-es modelljét is megvették a grove-i csapattól – írja a német Auto Motor und Sport.
A 2020-23-as pályázat „trükkje”, hogy a kiválasztott gyártónak az első idényre még a mostani, 13 colos méretű gumikat kell szállítania, 2021-től viszont már 18-as abroncsokra kell átállnia. A Pirelli számára ez csak egy, de a Hankook esetében két fejlesztési programot jelentene.