A CitE névre keresztelt koncepció elektromos hajtáslánccal rendelkezik, mely konstrukciós szempontból több lehetőséget teremtett az MAN mérnökei számára. Az egyik legfontosabb, hogy a dízelmotor hiánya miatt alacsony belépésű fülkét sikerült létrehozni. A jármű belépési magassága mindössze 350 mm, ami kényelmesebbé teszi a ki-be szállást a sofőr és utasa számára.
A másik, hogy a dízelesekhez képest alacsonyabbra lehetett építeni a műszerfalat és a sofőrülést, ennek köszönhetően a vezetőnek kevesebb holttérrel kell megküzdenie a városi manőverezések közben. Plusz, mivel a kabin jobb oldala alacsony padlós, így az utasülés ülőlapjának felhajtásával még tágasabbá varázsolható a jármű. A gyakori ki-be szállások miatt a teherautó jobb oldalára egy elektromos működtetésű tolóajtót építettek be, a vezető oldalán viszont hagyományos, kifelé nyíló kilincses változatot alkalmaztak.
Elektromos járműveknél kulcskérdés a légkondicionáló, illetve a fűtőberendezés teljesítménye. A gyártó úgy döntött, hogy ezen a téren inkább kiegészítő megoldásokkal gondoskodik a megfelelő komfort megteremtéséről. Éppen ezért a CitE szerényebb légkondicionálóval rendelkezik, viszont a sofőr ülésbe hűtő ventilátorokat építettek be, télen pedig ülésfűtéssel és a kormánykerék fűtéssel melegítheti fel magát a vezető.
A koncepció teherautóban megkísérelték nagyobb szintre emelni a biztonságot is a jelenleg gyártott teherautókhoz képest. Eltüntették a visszapillantó tükröket és helyettük kamerákat alkalmaztak. Ezt, a MirrorCam-nek használt megoldást a Mercedes-Benz már szériában kínálja a jövőre gyártásba kerülő Actrosnál. A jelek szerint az MAN is lát benne fantáziát, ugyanis egyfelől csökkenthető vele a légellenállás ( plusz a fogyasztás), másfelől pedig hatékonyabb nézetet biztosít a hagyományosnál éjszaka, vagy rosszabb látási viszonyok között. A járművezető munkáját a 360 fokos madártávlati nézet könnyíti meg, mely parkolásnál a teherautót és szűkebb környezetet mutatja felülnézetben.
A jármű hajtásláncáról egyelőre nem lehet túl sokat tudni. Annyit árultak el róla, hogy a lítium-ionos aksikkal 100 kilométer megtételére képes egyetlen egy feltöltéssel. A kilométereket ugyanakkor nem akármilyen gumiabroncsokon falhatja, hiszen a CitE-hez a Continental fejlesztett koncepció gumiabroncsokat. A Conti e.Motion Pro egyedi futófelületi mintázatot kapott, mely az abroncs oldalfalához hasonlóan kékesen világít. A különleges abroncsokat a német gyártó hannoveri központjában álmodták meg, majd a Continental szlovákiai gyárában gyártották le őket.
A CitE egyelőre csak koncepció, de elképzelhető, hogy az általa felvonultatott fejlesztéseket és innovációkat az MAN felhasználja az új generációs járműveinél.