Fura volt a sok szériaautó között a kerekekre állított, csővázas, kendőzetlenül pucér technika, amit a Booxt nevű cég standján láttunk a Párizsi Autószalonon. Odaléptünk, hogy feltegyünk pár kérdést a kocsikról és lehengerlő információáradatot kaptunk a buggyk varázslatos világáról.

Röviden azért írásban is pár infó egy igazán korszerű buggymárkáról: a Booxt a Peugeot-val szoros együttműködésben készíti két- és négyüléses homokfutóit. Ezek a kocsik Európában is kaphatnak rendszámot, a nagysorozatú autókra vonatkozó bonyolult homologizációs eljárások nélkül, amennyiben a gyártás nem éri el az évi ezer darabot. Persze a fő piac nem annyira Európa, mint inkább azok az országok, ahol akár turistaszórakoztatási célból, akár tényleges közlekedési céllal praktikusnak számít ez a könnyű, gyors, a homokdűnéken futkározni képes jármű.

Beszélgettünk egy buggygyárossal 1

A motorokat nem véletlenül vásárolják pont a Peugeot-tól. Az afrikai, dél-amerikai piacon népszerű francia márkában bíznak is a helyi vásárlók, és a szervizhálózat is kellően kiterjedt ahhoz, hogy a karbantartással se legyen gond.

A kétüléses Booxt-buggyk 2,7 méteres tengelytávja felárért 85 centivel és egy extra üléssorral toldható meg. Az egyik válaszható motor egy 1,6 literes, 115 lóerős benzines szívó, a másik egy kétliteres HDI, 200 lóerővel. A legkönnyebb alapmodell mindössze 756 kilogramm, így még a kisebb motorral is iszonyú fürge lehet a gép. A Booxt gépeit profi csővázra építik és neves gyártók kiegészítőivel szerelik fel, így aztán már az alapár is elég húzós: 29 800 euró, csaknem tízmillió forint. A négyülésesre bővítés felára további háromezer euró. Hiába, minőségi technikával buggyzni szórakoztató, de nem olcsó mulatság