Hol a villanyszámla? Nem tudom, mennyi az idő. Nem nyitott ki időben a kocsmáros. Nem kaptam ebédet. Számtalan meglepő és teljesen felesleges hívás, amely a 112-es segélyhívó munkáját nehezítette. Nem ritka sajnos, hogy értelmetlenül hívják az emberek. 16 132 931 – ennyi fals hívás futott be eddig a hazai segélyhívóra, évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés, és köztük egészen megdöbbentő bejelentések is vannak. Ezért indult figyelemfelhívó kampány kisfilmmel megtámogatva, és ezért kerülnek elő újabb súlyos, eredeti hívások a rendőrség Twitter-oldalán.
Újabb fals hívások. Ajánljuk @thevrjani 🐯 (GG, hogy beszéltél róla) és a ninjonok figyelmébe, akár a Happy Hour témái közé. Ha az előző „tetszett”, ez is fog. @WeAreTheVR #WeAreTheVR #TheVR #police #rendőrség #száztizenkettő pic.twitter.com/i6mNvup3Ju
— Magyar Rendőrség (@police_HU) October 4, 2018
A központi segélyhívó rendszer 2014. március 13-i működésétől kezdve – amelyhez a katasztrófavédelem 2016. januárjában, a mentőszolgálat pedig 2017. augusztusában csatlakozott – az operátorok 21 086 745 hívást kezeltek, amelynek több mint 75%-a nem igényelt tényleges beavatkozást a készenléti szervek részéről.