A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be, méghozzá a régi sikerpartner, a McLaren kizárólagos motorszállítójaként, ám a projekt csúfos kudarcot vallott, a wokingiak három év alatt sem jutottak semmire a japánokkal, 2017 végén el is váltak az útjaik.

A McLaren idénre a Renault motorjaira váltott – és a franciák erőforrásával is ugyanott tartanak –, míg a Renault-val is futamgyőzelmekre képes Red Bull 2019-től már a Hondával versenyez majd.

A kérdésre, hogy a Red Bull hogyan kerüli majd el a McLaren-féle hondás katasztrófát, Max Verstappen így felelt:

„Úgy, hogy azt megmondjuk a Hondának, hogy a lehető leggyorsabb, legjobb motort akarjuk, de azt nem, hogy a lehető legkisebb, legkompaktabb is legyen” – utalt a McLaren által a japánokra erőltetett „size zero” (nullás méret) koncepcióra. „Jelezzük, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt várjuk el, cserébe viszont a mi dolgunk lesz, hogy megoldjuk a motor beszerelését az autóba. Ez egészen más megközelítés, mint a McLarené.”

„A jelenlegi helyzetünkben, a Renault-val mindig is csak a második csapat lehetnénk a gyári alakulat után, a Hondával viszont nem ez lesz a helyzet. Mi leszünk az egyetlen partner, hiszen mindkét csapat Red Bull-alakulat. Szerintem ez előny. Ha jön a motorfejlesztés, azonnal megkapjuk majd, nem egy futammal később” – magyarázta a holland.

Verstappen mellé a Honda-korszakra Pierre Gasly kerül a Toro Rossótól, ahol a francia pilóta már idén is tapasztalatokat szerzett a japánok erőforrásáról és a velük való közös munkáról.