„A jelenlegi helyzetben 50:50 százalék esélyt adok annak, hogy a német autóipar tíz év múlva még az autóipar élvonalába tartozik majd” – jelentette ki a Wolfsburgban tartott autóipari beszállítói konferencián.
„A független egyéni mobilitás és ezáltal maga az autó ellen az utóbbi időkben indult hadjárat már az iparág létét veszélyeztető mértéket öltött” – fogalmazott a konszern vezérigazgatója. Rámutatott: az új károsanyag-kibocsátási mérési eljárás, a WLTP a „teljesítőképessége határára sodorta” az autóipart.
Ahhoz, hogy a konszern 2030-ra az uniós terveknek megfelelően 30 százalékkal csökkenteni tudja modellpalettája átlagos szén-dioxid-kibocsátását, legalább 30 százalékra kell emelnie az elektromos autók részarányát eladásaiban – mondta.
Ez pedig már 2020-ig 14 ezer munkahely elveszítését jelentené a motorgyártásban. Ugyanakkor ezalatt az idő alatt Németország szén-dioxid-kibocsátása emelkedne, hiszen az áramtermelés egyelőre túlnyomórészt barnaszén-tüzelésű erőművekre támaszkodik.