Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Tibor, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad! ET-szám – eszik, vagy isszák? Abroncsmágusaink segítenek megfejteni a bajos kérdéseket.
Hárommilliós első autót a feleségnek
Olvasónk kérdez
A megszokott levél helyett konkrét, lecsupaszított, de lényegre törő lista érkezett egy olvasónktól, így is lehet használt autót keresni, sőt talán csak így érdemes.
Itt van, amit már tudunk:
– Feleségének keresik
– Első autója lesz
– Fontos, hogy automata legyen
– Gyerekeket kell városon belül edzésre hozni-vinni
– Nyárra kell még a Balatonhoz kisebb mozgásokra
– Ami felmerült: Corsa, Captur, Meriva
– Keret: 3 millió forint
Szakértőnk válaszol
Kedves István!
Mindhárom típus jó megoldás. A nők többnyire szeretik a magas üléshelyzetet, amiben a Captur és a Meriva jobb a Corsánál. A Renault-t a 0,9 literes, 90 lóerős benzinessel érdemes megvenni városi használatra, mert az 1,2-es, szintén turbós benzines motornak több baja lehet a márkaszervizek visszajelzései alapján, hiába adja azt a motort a Nissan az 1999 óta szövetségként működő Renault-Nissan (Mitsubishi, Lada, Dacia) konszernbe. A 0,9-es háromhengeres igazán strapabíró, viszont automatikus váltóval csak a dízel 1,5 dCi vagy az 1,2 TCe kapható. Ez nem azt jelenti, hogy a négyhengeres 1,2 TCe motorral a Captur állandóan szervizben lenne, de hosszabb távon több szervizlátogatás és az 5 év/100 000 kilométeres garanciaidőn túl több kiadás adódhat az 1,2 TCe-vel, mint a 0,9 literes motorral.
Ezzel szemben a Meriva karbantartása olcsóbbnak ígérkezik. Az egymással szembenyíló ajtóknak döntő fölényét nem tapasztaltuk, de érdekes megoldás, nézzétek meg és próbáljátok ki! Értéktartásban a divatosabb Captur ígérkezik jobbnak, hiába francia. A Meriva gyártása megszűnt, népszerűsége hanyatlik, bár a nyugdíjasok is szeretik. Itt az 1,4 literes, 120 vagy 140 lóerős turbós motorhoz volt csak automatikus váltó, amely egy hatfokozatú, hagyományos automata, ami 80-100 000 kilométer után egy olajcserével megbízhatóbbnak ígérkezik a Captur EDC nevű, duplakuplungos megoldásánál.
Alfától a Volvóig bármilyen DSG-típusú váltó is van a kocsiban, fontos, hogy emelkedőn elinduláskor a vezető fékkel rögzítse a kocsit és ne engedje hátrébb gurulni, tehát a fék tartsa meg az autót a kuplungok még erősebb igénybevétele helyett! A másik, amit utálnak és gyors kopással torolnak meg ezek a szerkezetek, az araszolás csúsztatott kuplunggal. Emiatt dugóban érdemes egyben hosszabb szakaszokat megtenni, amikor zárhat a tengelykapcsoló és nem csúsztatni kell a kuplungot, mint métereket haladva előre. Pl. mélygarázsból vagy a MOM-parkból rendszeresen kijönni pusztító egy ilyen váltónak és a kuplungjainak, ezeket a helyzeteket kerülni érdemes.
Ha van rá hárommillió forint, abból kaptok egy majdnem új Kia Vengát is, amely az 1,4-es motorral nagyon józan és szerethető autó. A Vengán kívül még a Honda Jazz második generációját nézném meg, az szintén nagyon megbízható autó, de itt öregebb jön ki ugyanabból a hárommillió forintból, mint a Kia Venga esetében. A Venga testvérmodellje a Hyundai ix20, műszakilag kb. egyformák. Ha az ix20 fizimiskája jobban tetszik, vegyétek azt. Ez szintén egy kiváló minőségű, de 7 helyett csak 5 év garanciaidejű autó.
Üdv, Szörényi András
Egy elégedett Suzuki-tulajdonos sorai
Olvasónk kérdez
Tisztelt Tibor én egy Suzuki tulajdonos vagyok olvasgattam a rovatát és feltűnt, hogy szinte senki, illetve egyáltalán senki nem érdeklődik e típusok felől pedig Magyarországon igen jelentős létszámban autózunk ezzel az autóval. Nemsokára én is új autót készülök vásárolni, de megosztanám a tapasztalataimat, és a véleményére is kíváncsi lennék Az autóm már 13 éves Wagon R+, a Kereskedő szerint az egyik utolsó hazánkban gyártott darabot vásároltam meg lehet hogy ez az oka hogy a kopó alkatrészek kívül semmilyen probléma nem merült fel. Nem használom túl sokat, évi 10000 km, főleg városban.
Olvasom,hogy más legendás illetve favorizált márkák néhány éves korukban milyen költséges és komoly gondokkal is küszködnek, megerősített abban hogy ugyanezt a márkát válasszam!
Kíváncsi vagyok az ön véleményére, Tisztelettel Lengyel Gyula
Szakértőnk válaszol
Kedves Gyula!
A Suzukik megbízható autók. Ez köszönhető egyrészt a japán tervezésnek, másrészt az egyszerű, bevált konstrukciónak. A legtöbb autómárka típusai lényegesen összetettebb, bonyolultabb szerkezetek, ezért a meghibásodási lehetőség is nagyobb. A Wagon R+-ban soha nem lesz gond turbóval, részecskeszűrővel, kormányfűtéssel, digit klímával, parkradarral és még egy sor alkatrésszel, mivel nem rendelkezik ezekkel. ugyanakkor ezek előnyeit sem élvezheti. A fiatalabb Suzukik is megbízhatóak, de soha nem lesz olyan olcsó fenntartani őket, mint az ön Wagon R+-át.
Tisztelettel:
Varga Tibor
Abroncsválasztó – Kell az erősebb gumi?
Olvasónk kérdez
Kedves Péter!
Renault Vel Satis 3.0 dci -re tèligumit szeretnèk vásárolni. 225/55r17 a mèret. Milyen legyen a sebessèg index?
Mekkora legyen a terhelèsi index? Kell e az XL gumi? Ebben a mèretben segitsèget nyujtana, hogy milyen minősègű(márka) s milyen tudású gumit nèzzek, s ha lehet akkor ajánlatot is kèrnèk rá.
Szakértőnk válaszol
Kedves Majer István!
A gépjármű gyári specifikációja szerint nem szükséges az erősített XL abroncs. 101 W minimális terhelés/súly indexet ír 2.3bar nyomással. Véleményem szerint elegendő lehet a H sebességindexű abroncs is amennyiben nem tervez tartósan 210Km/h felett hajtani.
Ahhoz hogy megfelelő minőségű abroncsot ajánlhassak sajnos kevés információ áll a rendelkezésemre (felhasználás módja, megtett km, illetve egy keretösszeg).
Amennyiben ezeket az információkat megkapom természetesen szívesen segítek kiválasztani a legmegfelelőbbet, de abban az esetben kérem keressen meg cégünk valamely elérhetőségén mert ezen az oldalon inkább a segítségnyújtás és tanácsadás az első, sem mint az értékesítés.
Üdvözlettel: Szabó Péter