A TÜV Rheinland-KTI vizsgálatait követően az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) által gyártott Mercedes-Benz Reform 500 LE októberben megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az európai típusbizonyítványt, ezáltal rövidesen forgalomba állhat az első, Debrecenben gyártott városi busz. Ennek köszönhetően megindulhat az autóbusz sorozatgyártása.

Tavaly decemberben készült el az ITE első prototípusa, a Mercedes-Benz Reform 500 LE, amely közel egyéves engedélyezési eljárásán teljesítette az európai minőségi elvárásokat. A vizsgálatokat és az adminisztratív folyamatot követően a jármű hivatalosan is megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az európai típusbizonyítványt, ami az M3/I., M3/II. kategóriájú buszok sorozatgyártására jogosítja fel a vállalatot, a busz pedig forgalmi engedélyt kaphat.

Európai típusbizonyítványt kapott a magyar fejlesztésű busz 1

A Debrecenben tervezett és jelentős hazai hozzáadott értékkel gyártott városi busz Mercedes-Benz járóképes alvázra épült, a 12 méteres, 3 ajtós, alacsony belépésű (Low Entry) jármű megfelel a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak. A prototípust egy 220 kW maximális teljesítményű EURO6-os dízelmotorral és hatfokozatú automata váltóval szerelték, az alváz műszaki kialakítása pedig tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott jármű biztonsági és menetstabilizációs rendszereket.

A vállalat már a tervezési fázisba is bevonta a szilárdsági számítással foglalkozó eCon Engineering mérnökirodát, amely a prototípus gyártása előtt segített a hibalehetőségek feltérképezésében. A cég feladatai közé tartozott a vázszerkezet szilárdsági ellenőrzése és a hegesztési varratok élettartambecslése, valamint az ECE-66-szerinti borulásvizsgálat homologizációs előkészítése volt.

Európai típusbizonyítványt kapott a magyar fejlesztésű busz 2

A decemberben bemutatott jármű a TÜV-vizsgálatokat követően hivatalosan is rendszámot kap és várhatóan november közepén már forgalomba is áll a Debreceni Közlekedési Vállalatnál, ezáltal a cég kézzelfogható tapasztalatra tehet szert forgalmi körülmények között. Novemberben pedig várhatóan újabb prototípus is bemutatkozik a cívisvárosi gyártónál, hamarosan elkészül ugyanis egy elővárosi, kétajtós, alacsonypadló-belépésű kivitel első példánya is.